Gå til innhold

Går det å kurere allergi?

Anbefalte innlegg

Jeg leste for 1 års tid siden i avisen om at forskere hadde funnet noe gene-greier som visstnok kunne kurere 80% av alle allergitilfeller. Det var snakk om at dette kanskje kunne komme ut på markedet allerede ett par år fra da av.

Jeg har ikke så alvorlig allergi men jeg er litt allergisk mot mye rart, spesiellt dyr og også endel planter. Dette er irriterende, og det er også mat jeg ikke tåler, f.ex forskjellig frukt og grønnsaker.

Det hadde vårt så UTROLIG deilig å bli kvitt allergien. Den irriterer og plager meg store deler av våren og sommern, gjør at jeg ikke kan omgås visse dyr og at jeg må holde meg unna visse matsorter. Jeg er derfor veldig spent på om dette virkelig er sant og om det snart virkelig kommer en kur mot allergi?? Vet dere som driver dette forumet noe mer om hva som har skjedd på den fronten??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37661-g%C3%A5r-det-%C3%A5-kurere-allergi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære Baard

Jeg må dessverre skuffe deg - allergi kan ikke kureres, men symptomene på allergiske sykdommer kan i stor grad lindres.

Det preparatet du leste om er sannsynligvis et anti-IgE som virker slik at allergiantistoffene i kroppen blir bundet opp. Det er imidlertid ikke et stoff som fjerner allergien for godt - men det kan hjelpe i en opollensesong f.eks.

Dette preparatet er helt nytt og ikke på markedet enda. Vi vet lite om hvor effektivt det vil være når det kommer i bruk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...