Gå til innhold

dagpenger kort periode

Anbefalte innlegg

Gjest fønvind
Skrevet

Hei

Dersom jeg har fått fødselspenger/trygd et år (og har vært selvst. næringsdrivende inntil da): Vil jeg da ikke kunne få eventuell arb.ledighetstrygd (på grunnlag av dette) når jeg søker jobber som arb.taker året etter?

Jeg har opprettet tillegg til folketrygden (100% fra 14.dag). Hva vil jeg få i fødselspenger dersom jeg siste tre år har snitt i pensjonspoeng på 2,3?

Barnetillegg: er det barnetrygd?

Hvis ikke, hva får man i barnetrygd?

Tusen takk for dine fine svar (disse utregnings-sakene er ikke enkle for analfabeter på området)!

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Det spiller ingen rolle at du søker arbeidstakerstatus, poenget er om du har hatt inntekt som arbeidstaker enten siste år eller siste 3 år.

"Jeg har opprettet tillegg til folketrygden (100% fra 14.dag). Hva vil jeg få i fødselspenger dersom jeg siste tre år har snitt i pensjonspoeng på 2,3?"

(2,3 + 1) x 51360 pr år. Fra 14.sykedag (foreslått endret til 16.dag i budsjettet for 2002), men fra 1.fødselspengedag (forutsatt at forsikringen er tegnet mer enn 10 mndr før fødsel - felle: for tidlig fødsel!)

"Barnetillegg: er det barnetrygd?"

Nei.

"Hvis ikke, hva får man i barnetrygd?"

kr 972 pr barn.

For øvrig takk for fin tilbakemelding :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...