Gå til innhold

jordmor foreslo avføringsmiddel!


kam

Anbefalte innlegg

Jeg var på kontroll i går, og er kjempelei, sliten og fødeklar, noe jordmoren min er klar over.

Hun undersøkte meg og konstaterte 2 cm åpning,avflating, men at jeg ennå var litt stram(?).Hun ville foreslå måter å sette i gang fødselen på og nevnte samleie, bryststimulering og avføringsmiddel. Jeg ble litt overrasket, for jeg har hørt at man absolutt ikke skal ta avføringsmiddel pga faren for for rask fødsel osv.Er det altså ikke sant, eller er min jordmor litt spesiell?

Har prøvd både sex og brystmassasje, men ingenting hjelper, så nå begynner tanken på lakserolje å melde seg....

( er i uke 40,4)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at lakrisbåter kan hjelpe... Men om du tok et lite klyx så kan vel ikke det være så farlig? Trodde ikke at fødselen gikk særlig raskere for det, men at det var avføringsbevegelsen som kunne sette riene igang... Er ikke helt sikker på det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trine Endsjø, jordmor

Jeg vil ikke anbefale deg å styre så veldig med noe som helst for å sette fødselen i gang. Erfaring viser at man kanskje klarer å oppnå maserier (ineffektive rier) hvis man prøver å stimulere fram fødselen hvis kroppen egentlig ikke er moden ennå. Det er et utrolig samspill av hormoner, barnets stilling i bekkenet og muligens andre faktorer som spiller inn. Jeg kjenner mange, spes. førstegangsfødende, som har oppnådd å bli veldig slitne av maserier, uten å komme nærmere fødselen. La det hele gå sin gang. Hvis du er moden, kan et samleie ha en viss invirkning, p.g.a. hormoner og penis berøring mot mormunnen. Lykke til.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...