Gå til innhold

omskolering/yrkesrettet attføring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :-))

Jeg er for tiden hjemmeværende med små barn, og har tenkt å være det en liten stund til.

Men, så er saken den at jeg pga. allergi skal søke omskolering fra det yrket jeg er utdannet i. Legen sa at han skulle skrive brev til trygdekontoret, så jeg regner med at det skal gå i orden. Eller er det sånn at man likevel kan støtte på problemer med det selv om man har legen i ryggen?

Det jeg egentlig lurer på er det om man må begynne på yrkesrettet attføring så snart det lar seg gjøre, eller om man kan vente et år før man begynner?

Grunnen til at jeg spør om det er at jeg før jeg begynner på det jeg tror jeg har bestemt meg for, så må jeg ta litt meg matematikk pluss fysikk, noe jeg regner med å bruke ett år på.

Jeg hadde tenkt å ta de utgiftene fra egen lomme, men søke om resten på trygdekontoret. Men som sagt, da må jeg vente en stund før jeg begynner. Kan dette være et problem?

Litt rotete innlegg, men jeg håper du forstår hva jeg mener.

På forhånd tusen takk for svar.

Mvh

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Det er ingenting i veien for at du setter opp i handlingsplanen for attføring at du skal begynne en dato frem i tid.

Men du kan jo søke om å få dekket også de fagene du skal ta opp igjen, spesielt hvis de er nødvendige for at handlingsplanen skal kunne gjennomføres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...