Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har lekt frisør, kjørt unger hit og dit, og vært på shopping og kjøpt meg nye skoooo! *yey*

Elsker nye sko, men denne gangen var det "bare" joggesko, altså ;-) Tror jeg blir veldig fornøyd med disse skoene!

Også slo vi oss løs med hamburger til middag, etter ungenes ønske. Nå er det sofakos, legging av minsteungen, så Wordfeud, og tv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376749-hva-har-du-gjort-i-dag/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Pilka

Kjøpt ny skriver og levert pc'n til oppdatering. Gått ned Bogstadveien og spist løksuppe på en restaurant. Kaffe og avislesing etterpå.

Sydd knapper i en jakke jeg er ferdig med å strikke, og sett på nyheter.

Ja ja det var den dagen. Det kommer en ny dag i morgen. Skal legge meg tidlig og lese ferdig en bok.

mariaflyfly

Datra og jeg gjorde lørdagshandel og fikk vaska bilen. Så hadde hun en lekekamerat på besøk noen timer mens jeg rydda kåken, kjørte 4 vaskemaskiner og støvsugde. Guttungen har jeg nesten ikke sett snurten av i dag, han har vært ute med venner hele dagen.

Hadde reker til sein middag før Guttungen stakk ut igjen. Datra og jeg har ligget i hver vår ende av sofaen, hun med nesten en hel Brødrene Dal-dvd mens jeg har lest skjønnlitteraturpensum. (Må komme meg gjennom Frobenius' Teori og praksis, og helst også se filmen i løpet av helga, den derre Sønner av Norge).

Snart skal Datra i seng, og Guttungen ringte akkurat og spurte om å få ha en overnattingsgjest. :)

Vi skulle egentlig på tivoli i godværet, men så sviktet sønnen meg til fordel for et par kompiser. Da måtte jeg jo finne på noe annet, så nå er jeg nesten ferdig med å lage en lampe. Jeg er litt sliten i øynene, så jeg tror jeg gjør ferdig det som gjenstår i morgen.

Nå skal vi spise pizza. En rolig, deilig lørdag her hos oss:)

Jeg har:

*kjøpt brød, og en Nygårds Anna bluse på 70 % rabattsalg. Så har jeg hatt lyst til å ta hull i ørene etter å ha sett noen fine øredobber fra Snø.

*sett de 9 episodene av Broen om igjen i dag og i går, for å få med meg alle detaljene. Det eneste jeg ikke skjønner noe av nå er hva det egentlig var med Anja Bjørks mor, og hvorfor Charlotte Söringer gikk med den lite kledelige parykken.

Og nå lader jeg opp til alt skolearbeidet jeg egentlig skulle begynt på før i dag.

Annonse

Gjest luftslott

Jeg har vaska hus og flere runder sengetøy, det hadde hopet seg opp litt. Jeg har bakt rundstykker og laget pizzadeig. Lagde pizza med masse deilig fyll(tacokjøttdeig, bønner, løk, pepperoni og tacosaus), som ikke ble vellykka i det hele tatt. Bunnen var fortsatt deigete i midten når fyllet/osten var blitt tørt og ekkelt. Så det meste av den gikk i søpla... og så har jeg drukket kakao med krem i sola på verandaen:-)

Jeg har:

*kjøpt brød, og en Nygårds Anna bluse på 70 % rabattsalg. Så har jeg hatt lyst til å ta hull i ørene etter å ha sett noen fine øredobber fra Snø.

*sett de 9 episodene av Broen om igjen i dag og i går, for å få med meg alle detaljene. Det eneste jeg ikke skjønner noe av nå er hva det egentlig var med Anja Bjørks mor, og hvorfor Charlotte Söringer gikk med den lite kledelige parykken.

Og nå lader jeg opp til alt skolearbeidet jeg egentlig skulle begynt på før i dag.

''Det eneste jeg ikke skjønner noe av nå er hva det egentlig var med Anja Bjørks mor, og hvorfor Charlotte Söringer gikk med den lite kledelige parykken.''

Jeg trror de legger inn en del ting som aldri får noen forklaring, for å øke spenningen underveis, dvs. vi skal lure på om den og den også kan være "innblandet" eller har noe å skjule.

''Det eneste jeg ikke skjønner noe av nå er hva det egentlig var med Anja Bjørks mor, og hvorfor Charlotte Söringer gikk med den lite kledelige parykken.''

Jeg trror de legger inn en del ting som aldri får noen forklaring, for å øke spenningen underveis, dvs. vi skal lure på om den og den også kan være "innblandet" eller har noe å skjule.

Ja, de la opp til at det skulle være noe misteksomt med Lindman(?), sosialarbeideren, men han blir med i serien videre som Sonjas bror, og Sonja kommer med viktig informasjon om Bjørn og morderen. Så her er det en sammenheng.

Og alle de andre småhistoriene er det en mening med, dvs de knyttes alle opp mot forbindelser med morderen.

Temaet utroskap i starten av serien (Charlotte Söringers mann) kan jo være et frampek mot avsløringen om morderens motiv mot Martin (som var utro med Mikaela).

Men det med Anjas mor får jeg ikke til å passe inn.

Ikke supermye. Lest litt bok, vært ute i finværet og spist en pizza & tatt et par øl med mann, lett etter katt (som har tatt seg en så lang svipptur at det bekymrer oss! :S), hatt en lang snakk med min mor på telefonen. Det har vært en fin, og etterlengtet rolig dag, hadde ikke vært for at mann har fått noe omgangsyke eller noe og har blitt pakket på sofa med dyne på..stakkar! Finner seng om en stund.

Gjest prust

Våknet tidlig, jobbet litt på pc'en mens eldstemann sov. Vi ryddet litt før vi dro til byen og han fikk klippet håret sitt. Så gjorde vi noen ærender, før vi besøkte min far.

Vel hjemme igjen, ryddet og vasket vi ferdig, laget pizzaboller og koste oss sammen med resten av gjengen :-)

Ja, de la opp til at det skulle være noe misteksomt med Lindman(?), sosialarbeideren, men han blir med i serien videre som Sonjas bror, og Sonja kommer med viktig informasjon om Bjørn og morderen. Så her er det en sammenheng.

Og alle de andre småhistoriene er det en mening med, dvs de knyttes alle opp mot forbindelser med morderen.

Temaet utroskap i starten av serien (Charlotte Söringers mann) kan jo være et frampek mot avsløringen om morderens motiv mot Martin (som var utro med Mikaela).

Men det med Anjas mor får jeg ikke til å passe inn.

Kanskje morens oppførsel var ment som forklaring på hvorfor Anja rømte hjemmefra?

Anja var jo en viktig spenningsbrikke i og med at hun hadde fått et glimt av morderen. Og han fyren hun bodde hos var temmelig creepy.

A propos Martins mange damehistorier: Jeg skjønner godt at de faller for ham. Jeg hadde neppe sagt nei takk.

Gjest Nickløsheletida

Jeg har tatt en gåtur med yngstedatter, dro innom baker Hansen og spiste lunsj.

Dro hjem og gjorde litt forskjellig i huset og har nå akkurat kommet hjem etter en pubrunde med ei venninne. Veldig deilig og skravle og drikke litt med ei venninne og kjenne at livet begynner å normalisere seg.

Annonse

Kanskje morens oppførsel var ment som forklaring på hvorfor Anja rømte hjemmefra?

Anja var jo en viktig spenningsbrikke i og med at hun hadde fått et glimt av morderen. Og han fyren hun bodde hos var temmelig creepy.

A propos Martins mange damehistorier: Jeg skjønner godt at de faller for ham. Jeg hadde neppe sagt nei takk.

Bamsedansken, Martin?

Ja, kanskje forholdet mellom Anja og moren kommer inn under temaet svik, eller omsorgssvikt. Martin svek Jens, blant flere andre.

At Anja dukket opp var utenfor planen til morderen, og kunne ført til at han ble tatt. Samme som når Charlotte betalte de 20 millionene, det regnet heller ikke morderen med/utenfor planen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...