Gjest vil jobbe igjen Skrevet 26. oktober 2001 Skrevet 26. oktober 2001 Hei Jeg er 27 og utdannet førskolelærer. Pga av vond rygg (skjeiv/vridd) får jeg ikke til å jobbe i barnehage, men ønsker meg inn i skolen. Her (Trøndelag) får man ikke jobb i skolen uten ekstrautdanning (20 vt). Derfor lurer jeg på om jeg har muligheten til å få støtte til dette? Er den evt støtten lik lønna jeg har nå? Er det attføringstrygd? Den er vel en god del mindre enn lønna, er den ikke? 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 29. oktober 2001 Skrevet 29. oktober 2001 Klart du kan (og bør) søke! Får du søknaden innvilget vil du få attføringspenger. disse tilsvarer sykepenger (=lønn) så lenge du har rett på det (totalt 52 uker). Jeg regner med at du vil komme inn under de nye beregningsreglene for attf.penger som trer i kraft 1.1.2002. Se § 11-10 her: http://www.stortinget.no/beso/beso-199900-083.html (hvis ikke "SamarbeidsRegjeringen" lager krøll, deres endringsforslag til Statsbudsjettet blir offentlig 9.november kl 10) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.