Gå til innhold

Ikke håp for denne karen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitat fra artikkelen:

"Mannen har diagnosen paranoid schizofreni"

Heldigvis er vi forbi det stadiet hvor man behandler slikt med cyanid.

Skrevet

Gutten er alvorlig syk, det er hjelpeapparatet som har sviktet ham (og ofrene) fullstendig. Gutten dette gjelder kjempet trolig desperat for sitt eget liv.

Skrevet

Gutten er alvorlig syk, det er hjelpeapparatet som har sviktet ham (og ofrene) fullstendig. Gutten dette gjelder kjempet trolig desperat for sitt eget liv.

Nemlig!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Cyanid, faktisk - dødsdom altså, for en syk mann?

Mrs. Wallace
Skrevet

Er det flere sykdommer folk bør avlives for også, mener du?

Skrevet

Er det flere sykdommer folk bør avlives for også, mener du?

Fibromyalgi, tenker jeg... kan ikke være til nytte de med den diagnosen?

Gjest duken
Skrevet

Jeg regnet med at folk ville bli provosert av dette (derfor jeg skrev det), men jeg mener jo ikke at en bør ta livet av syke folk. Men f.eks i USA er det mange som ville blitt henrett for slikt. Det første drapet ville ha sendt vedkommende rett i "stolen", kanskje til og med de to drapsforsøkene han gjorde også. Der har de ikke den høye toleransen og forståelsen for hva psykisk sykdom er. Det sitter svært mange psyke på dødscelle i USA, og altfor mange har blitt henrettet på grunn av f.eks psykoser.

Tror det eller ei, men jeg er faktisk glad for at vi ikke har slike tilstander i Norge. Jeg er glad for at vi oftere enn i USA tar i bruk "ikke tilregnelig"-diagnosen, slik at psyke mennesker heller kan få behandling enn fengsel.

Men i dette tilfellet virker det jo ikke som om medisiner funker på denne mannen. Jeg vil tro at han er blitt tungt medisinert for denne lidelsen han har, uten at det altså ser ut til å virke.

Så hva gjør en da med slike pasienter? Må jo være forferdelig å gå på jobb når en har en slik pasient.

Og hadde jeg vært den pasienten som det tydeligvis ikke er håp for, og vært i en sånn situasjon hvor jeg var kronisk redd og psykotisk og trodde at alle var ute etter å drepe meg sånn at jeg hele tida måtte være på vakt og forsvare meg med vold og i verste fall drepe noen for ikke selv å bli drept, så hadde jeg heller valgt å dø.

Men jeg mener jo ikke at andre skal drepe ham fordi han er syk. Jeg ville bare provosere/erte, eller hva jeg skal kalle det. Så kom igjen og skyt løs på meg... Plaff meg ned med det dere har.

Gjest duken
Skrevet

Og hva mener du hjelpeapparatet burde/skulle ha gjort for ham som de ikke allerede har gjort?

Hva vet du om hva som er prøvd og gjort for å få denne mannen frisk/friskere? Like lite som jeg, antar jeg.

Så hva mener du bør gjøres for å kunne forholde seg til ham? Skal pleierne låse ham innpå et rom og kaste inn mat til ham gjennom en luke, slik de gjør med agressive, farlige hunder? Hvilket liv har han? Ikke verdig iallefall. Men å drepe han av den grunn, er selvsagt ingen løsning.

serenity777
Skrevet

Jeg har samme diagnose, og føler meg ikke stemlet av den artiklen. Regner med att du ser att folk med den diagnosen er like forskjellige som andre? Også når det gjelder voldelighet?

Skrevet

Og hva mener du hjelpeapparatet burde/skulle ha gjort for ham som de ikke allerede har gjort?

Hva vet du om hva som er prøvd og gjort for å få denne mannen frisk/friskere? Like lite som jeg, antar jeg.

Så hva mener du bør gjøres for å kunne forholde seg til ham? Skal pleierne låse ham innpå et rom og kaste inn mat til ham gjennom en luke, slik de gjør med agressive, farlige hunder? Hvilket liv har han? Ikke verdig iallefall. Men å drepe han av den grunn, er selvsagt ingen løsning.

''Og hva mener du hjelpeapparatet burde/skulle ha gjort for ham som de ikke allerede har gjort?'' Bedre rutiner, bedre skjerming, låsing av alle skarpe gjenstander noe som åpenbart har feilet totalt siden han stakk ned en pleier med en skarp gjenstand.

''Hva vet du om hva som er prøvd og gjort for å få denne mannen frisk/friskere? Like lite som jeg, antar jeg.'' Jeg vet de har feilet når noen dør og blir hardt skadd pga en svært syk ung mann.

''Så hva mener du bør gjøres for å kunne forholde seg til ham? Skal pleierne låse ham innpå et rom og kaste inn mat til ham gjennom en luke, slik de gjør med agressive, farlige hunder? Hvilket liv har han? Ikke verdig iallefall. Men å drepe han av den grunn, er selvsagt ingen løsning.'' Absolutt ikke låse ham inne på et rom og kaste inn mat til ham. Kanskje det motsatte, trygging, skjerming, se på hva som kan gjøres mht medisiner. Jeg tror de aller fleste av denne typen avdelinger har godt trente folk og gjør sitt aller beste, igjen blir faktorer som penger og bemanning dessverre ofte avgjørende.

Gjest duken
Skrevet

Jeg har samme diagnose, og føler meg ikke stemlet av den artiklen. Regner med att du ser att folk med den diagnosen er like forskjellige som andre? Også når det gjelder voldelighet?

Jada, det ser jeg. Ingen problemer med det.

Jeg feiler også noe, men alle som har samme diagnoser som meg er f.eks ikke like frekke og slemme på nettforum. ;)

Skrevet

''Og hva mener du hjelpeapparatet burde/skulle ha gjort for ham som de ikke allerede har gjort?'' Bedre rutiner, bedre skjerming, låsing av alle skarpe gjenstander noe som åpenbart har feilet totalt siden han stakk ned en pleier med en skarp gjenstand.

''Hva vet du om hva som er prøvd og gjort for å få denne mannen frisk/friskere? Like lite som jeg, antar jeg.'' Jeg vet de har feilet når noen dør og blir hardt skadd pga en svært syk ung mann.

''Så hva mener du bør gjøres for å kunne forholde seg til ham? Skal pleierne låse ham innpå et rom og kaste inn mat til ham gjennom en luke, slik de gjør med agressive, farlige hunder? Hvilket liv har han? Ikke verdig iallefall. Men å drepe han av den grunn, er selvsagt ingen løsning.'' Absolutt ikke låse ham inne på et rom og kaste inn mat til ham. Kanskje det motsatte, trygging, skjerming, se på hva som kan gjøres mht medisiner. Jeg tror de aller fleste av denne typen avdelinger har godt trente folk og gjør sitt aller beste, igjen blir faktorer som penger og bemanning dessverre ofte avgjørende.

Godt skrevet, XbellaX!

Med vennlig hilsen

Skrevet

Godt skrevet, XbellaX!

Med vennlig hilsen

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...