Gå til innhold

Sykepengerettigheter igjen?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Hei Irene.

Takk for tidligere svar under tittelen sykepengerettigheter. Nå er jeg altså blitt sykemeldt, foreløpig 14 dager. Så nå lurer jeg på følgende.

Friskmeldt til aetat den 2/4-01.

Fikk nesten halv jobb med en gang, men tk sa at jeg hadde sykepenger frem til 28/5-01,

så jeg skulle bare melde fra til tk hvor mye jeg jobbet så ble dette trekkt fra på sykepengene.Den 28/5-01 gikk jeg over på dagpenger for resten av det jeg ikke jobbet.

Nå mener tk at jeg ikke har sykepengerettigheter. Men jeg har jo jobbet i mer enn 26 uker + at jeg har vært friskmeldt. Hva mener du om dette?

Hadde jeg visst dette så hadde jeg selvfølgelig forlangt å gå over på dagpenger med en gang jeg ble friskmeldt til aetat.Vær så snill å svare.

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Dette er en interessant problemstilling. Det spørs om ikke du egentlig er helt arbeidsfør fra 2.4, for grunnen til at du fikk sykepenger hviler på en helt annen bestemmelse enn den som _egentlig_ gir rett på sykepenger.

(Jeg har en sak i Trygderetten der TK ikke godkjenner nye rett til sykepenger for en som har hatt svangerskapspenger og fødselspenger, og underliggende rett til yrkesrettet attføring. Det blir mye av det samme som din problemstilling, og iflg det aktuelle fylkestrygdekontor som er ankemotpart i den saken har de snakket med RTV, som mente Trygderetten burde få noen slike saker for å danne rettspraksis. Du bør derfor klage/anke og belage deg på noen måneder i uvisse. I mellomtiden skal du i alle fall ha rehab.penger).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...