Gå til innhold

Anbefal en innerdørlås som ikke lett dirkes opp

Anbefalte innlegg

Gjest ulike låstyper

Vi skal leie ut leiligheten, men kommer til å oppbevare endel ting i et av rommene. Vi ønsker å skifte lås på denne døren, slik at ingen tar seg inn dit.

Jeg kikket på låser i butikken, og der var valget mellom 1) vanlig innerdørlås (altfor lett å få tak i nøkler), 2) innerdørlås med mer forseggjort nøkkel (liknet mer på nøkkelen til en sikkerhetslås, selv om låsen ellers så ut som en vanlig dørlås), og 3) sånn lås som man setter inn en lås-sylinder i, slik at låsen står litt ut.

Sistnevnte kom på rundt 1700 kroner, mens midterste løsning kom på rundt 700. Høres midterste løsning ut til å være solid nok?

Fortsetter under...

Gjest trådstarter

Du kan jo prøve en slik:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161086594

Den passer alle vanlige innerdører uten at du trenger å bytte ut noe. Like vanskelig å dirke opp som en vanlig ytterdørlås.

Ja, jeg kjøpte nettopp en slik! Da jeg kom tilbake til butikken i dag og spurte en annen betjening, anbefalte han nettopp en slik, til rundt 250 kr. Mens den andre betjeningen som jeg spurte for noen dager siden, anbefalte en type lås/nøkkel til 1000 kroner!

Det var derfor jeg spurte her, fordi jeg regnet med at ulike ansatte ville gi ulike svar.

Takk!

Gjest Høstløv

Du kan jo prøve en slik:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=161086594

Den passer alle vanlige innerdører uten at du trenger å bytte ut noe. Like vanskelig å dirke opp som en vanlig ytterdørlås.

''Den passer alle vanlige innerdører uten at du trenger å bytte ut noe. Like vanskelig å dirke opp som en vanlig ytterdørlås.''

Men svært enkelt å dra ut med en tang.

Annonse

Gjest Høstløv

Ja, jeg kjøpte nettopp en slik! Da jeg kom tilbake til butikken i dag og spurte en annen betjening, anbefalte han nettopp en slik, til rundt 250 kr. Mens den andre betjeningen som jeg spurte for noen dager siden, anbefalte en type lås/nøkkel til 1000 kroner!

Det var derfor jeg spurte her, fordi jeg regnet med at ulike ansatte ville gi ulike svar.

Takk!

Jeg har tidligere jobbet hos en låsesmed og jeg må si at du får det du betaler for, altså best sikkerhet for høyest pris.

Den låsinnretningen, du har kjøpt, er svært enkel å dra ut med en tang, og gir altså bare en falsk trygghet.

petter smart

''Den passer alle vanlige innerdører uten at du trenger å bytte ut noe. Like vanskelig å dirke opp som en vanlig ytterdørlås.''

Men svært enkelt å dra ut med en tang.

Enkelt å dra ut med en tang? Ikke uten å ødelegge hele låsen. Da er det vel enklere å fjerne hengslene på døra.

Gjest Høstløv

Enkelt å dra ut med en tang? Ikke uten å ødelegge hele låsen. Da er det vel enklere å fjerne hengslene på døra.

En slik vanlig innerdørlås er laget av meget lett materiale og den lille taggen i innsatslåsen river enkelt en lite sprekk i dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...