Gjest jentelurerpå Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Hei. Jeg er en 24 år gammel jente som tror jeg hadde en tidlig spontanabort da jeg var 18 år. Jeg kan ikke slutte å tenke på det, siden at jeg aldri fikk noe svar på hva det var. Jeg hadde ubeskyttet sex. Deretter drakk jeg EN DEL alkohol (var deprimert). Jeg gikk også på cerazette under hele tiden (men hadde slurvet og hoppet over et par piller da jeg hadde den ubeskyttede sexen). Jeg begynte også under denne perioden på antibiotika pga infeksjon i øvre luftveier. 4 uker etter ubeskyttett sex, fikk jeg plutselig en kveld sterke ryggsmerter og magesmerter. Dette er noe jeg ikke er vant til da jeg aldri har hatt problemer med menssmerter og heller ikke fikk blødninger mens jeg gikk på cerazette. minutter etterpå oppdaget jeg en blødning. Det var en blanding av rødt og brunt blod. Og det var en blodaktig og svakt lyserosa klump som hadde kommet ut, ca 4 millimeter stor. De verste smertene avtok raskt, men murring i magen og blødningene fortsatte i 2 og en halv uke etter. Jeg gikk ikke til legen før 3 mnd etter dette, fordi jeg hadde legeskrekk og en forferdelig lege på den tiden. Legen kunne heller ikke godt norsk og forsto ikke hva jeg ville da jeg kom dit.. Hun tok en gynekologisk undersøkelse, men fant ingenting uvanlig. Mitt endelige spm til deg er da: kunne dette vært en spontanabort? Jeg spør deg siden at du vil kunne gi et nesten like godt svar som min fastlege vil kunne gi, siden at dette her skjedde for 6 år siden og en undersøkelse vil ikke gi meg noe svar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377189-spontanabort/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 14. mars 2012 Del Skrevet 14. mars 2012 Det er jo ikke umulig at det kan ha vært en tidlig abort, men det kan også være en blødningsforstyrrelse som er vanlig med Cerazette. Dette med meget tidlige aborter er nok mye mer vanlig enn man tidligere har oppfattet. Det ser man nå i forb. med kunstig befruktning. De fleste aborter oppfattes kanskje bare som en litt forsinket menstruasjon. Jeg kan altså ikke komme nærmere ‘sannheten’, men betyr det så mye? For den fremtidige fruktbarhet har det ikke noe å si, og det er ingen metode til å kunne få klarhet i saken nå i ettertid, og det ville ha vært liten mulighet for å si noe da episoden skjedde. Jeg håper at du kan legge dette bak deg da det ikke har noen betydning for din helse. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/377189-spontanabort/#findComment-3315906 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.