Lindamor Skrevet 26. oktober 2001 Skrevet 26. oktober 2001 Hei. Har vært 20% sykemeldt i snart 4 mnd og har antakelig bectherew (en kronisk sykdom). Gikk den her mnd. opp i lønn pga. avsluttet prøvetid. Fikk svar fra trygdekontoret at jeg ikke ville få noen økning fra dem, ikke de kommende mnd heller. At en lønsforhøyelse ikke har tilbakevirkende kraft igjennom trygdekontoret kan jeg godta men at jeg ikke skal få mere i sykepenger fra neste mnd skjønner jeg ikke helt, fikk lønsforhøyelse fra og med 1/8 på jobben men som først ble utbetalt/avtalt den her mnd. Fikk til svar at slik er reglene. Det er jo litt rart at dette også gjelder hvis man har en kronisk sykdom og man antakelig kommer til å være delvis sykemeldt i en lengre periode. Det vil jo si at jeg da kan friskmelde meg i et par uker å så bli sykemeldt på nytt for å få forhøyelsen, men det vil jo være svindel. MVH Mannen til Lindamor 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 29. oktober 2001 Skrevet 29. oktober 2001 Beklager å måtte skuffe deg, men i dette tilfellet har trygdekontoret rett. Sykepengene utbetales med den lønn du hadde på sykmeldingstidspunktet. Begynner du faktisk i jobb igjen med økt lønn, skal sykepengegrunnlaget selvsagt økes neste gang du blir sykmeldt. Men først må du få en friskmelding fra lege... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.