Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Junior har hanglet nå i drøye to uker, han hoster og hoster, skikkelig hard tørrhoste. Han har i tillegg nesten konstant vondt i magen og vondt i halsen og er generelt slapp.

Jeg tenker på mycoplasma siden det har vært så mye av det i vinter. Prøvde å få time hos legen i dag,men han var ikke syk nok fikk jeg høre. Ganske irriternde, han er ikke akutt syk men det hadde likevel vært greit med en sjekk.

Dere som har hatt mycoplasma i vinter, hvordan var symptomene og hvor lenge var dere syke

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377299-sm%C3%A5syk-13-%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferskenblomst

Hadde mycoplasma rundt juletider. Hos meg fulgte det med en lungebetennelse, Jeg hostet og hostet, hadde mye væske i lungene men fikk det liksom ikke opp. Hadde litt feber de første dagene, men ikke mye, rundt 38 grader. Fikk antibiotika, som egentlig ikke hjelp noe særlig, men gikk jo ut hele kuren. Selve hosten ga seg etter et par uker, men selve allmenntilstanden var veldig dårlig lenge etterpå. Jeg var sykemeldt fire uker. Var fullstendig tappet for krefter, og det var et ork bare å gå over stuegulvet. Nå er det flere uker siden jeg ble "friskmeldt" men er fortsatt ikke helt bra. Fortsatt mye mer slapp, sliten og trett en vanlig.

Gjest Uneolene

Jeg hadde de samme symptomene som din sønn. Hanglet i over 3 uker..... Skrev ut egenmelding for 3 dager, men klarte men igjennom de fleste arbeidsdagene ellers (jobber 50%). Idag er jeg ikke så slapp lengre, men fortsatt sterke forskjølelses symtomer og vond hoste.. Tipper jeg har (hatt) lungebetennelse, men siden jeg er såpass mye bedre, tipper jeg at kroppen har tatt tak i og rydder opp i dette selv :)

Annonse

Jeg hadde de samme symptomene som din sønn. Hanglet i over 3 uker..... Skrev ut egenmelding for 3 dager, men klarte men igjennom de fleste arbeidsdagene ellers (jobber 50%). Idag er jeg ikke så slapp lengre, men fortsatt sterke forskjølelses symtomer og vond hoste.. Tipper jeg har (hatt) lungebetennelse, men siden jeg er såpass mye bedre, tipper jeg at kroppen har tatt tak i og rydder opp i dette selv :)

Takk for svar.

Han hoster fortsatt en del, og er fortsatt ikke helt i slaget. Får se det an i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...