Gå til innhold

Velge strømleverandør?

Anbefalte innlegg

Bella Dotte
Skrevet

Jeg har nettopp flyttet inn i ny leilighet (den er ny for meg, men huset er mer enn 100 år gammelt :-) )

Jeg har 6 uker på meg til å velge strømleverandør, inntil da "pliktleverer" Hafslund, og jeg tror til en høyere pris enn andre.

Jeg aner ikke hva jeg skal velge. Strømkalkulatoren på DinSide er ikke til mye hjelp. Jeg har ikke betalt strøm selv på mange år (var inkludert i husleien i forrige leilighet), og jeg husker ikke hvor mye strøm jeg brukte før det, og alle leilighetene er forskjellige, så det hadde vel ikke nyttet om jeg kunne sammenligne heller.

Fakta: Jeg er enslig, leiligheten er ca 40 kvm, første etasje, huset er murgård fra 1890-tallet, Oslo, oppvarming elektrisk, varmekabler på badet, pluss en vedovn i stua. Høye vinduer, høyt under taket. Jeg kommer nok til å bruke tørketrommel en del, men jeg er altså enslig, så den kommer ikke til å gå hver dag. Jeg liker å ha 21-23 grader i rommet (men det blir mye mer oppunder taket). Det er gulvkaldt, så jeg har investert i duntøfler og lodne gulvtepper. Jeg er uføretrygdet, så jeg kommer til å være hjemme en stor del av tiden, altså ikke mye å hente ved å skru opp og ned temperaturen. Kan noen anslå hvor stort forbruk jeg kommer til å ha?

Jeg foretrekker forutsigbarhet, så jeg vil tro fastpris er tingen for meg. Helst vil jeg ha regning hver måned, og at pengene blir trukket uten at jeg trenger å foreta meg noe (avtalegiro).

Jeg har sett at man bør velge etterskuddsvis fakturering, og at man bør "se på" bindingstid. Men for fastpris må man jo binde seg?? Enkelte selskaper man bør styre unna, men hva med de andre? Kan noen lede meg i riktig retning?

Gjest luftslott
Skrevet

Er du medlem i noen organisasjon som gir medlemsrabatt hos noen strømleverandører?

Vi valgte NorgesEnergi fordi de er forholdsvis billige, og blir enda billigere fordi vi er medlem av Huseiernes Landsforbund. Vi har akonto og månedsfaktura, skriver inn måleravlesninger på nett månedlig og får efaktura. Enkelt og greit:-)

megler Smekk
Skrevet

''Kan noen anslå hvor stort forbruk jeg kommer til å ha?''

7-8000 kwt pr år?

Bella Dotte
Skrevet

Er du medlem i noen organisasjon som gir medlemsrabatt hos noen strømleverandører?

Vi valgte NorgesEnergi fordi de er forholdsvis billige, og blir enda billigere fordi vi er medlem av Huseiernes Landsforbund. Vi har akonto og månedsfaktura, skriver inn måleravlesninger på nett månedlig og får efaktura. Enkelt og greit:-)

Jeg er medlem i OBOS, og de har visst sitt eget strømselskap :-) Men de tilbyr kun spotpris. Vet liksom ikke helt... har en anelse om at prisen går opp når man trenger mest strøm, og at den er lavest i perioder man bruker lite uansett.

Bella Dotte
Skrevet

''Kan noen anslå hvor stort forbruk jeg kommer til å ha?''

7-8000 kwt pr år?

Takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...