Gå til innhold

Finnes det noe man kan kjøpe og betale med mobil

Anbefalte innlegg

Min sønn har kontroll-abonnement fra Tele2 på mobilen, og det har hopet seg opp litt med penger der, så det står nå 950 kroner på mobilen. Disse pengene mister vi dessverre hvis han nå går over til annet abonnement (mobilen er nå "nedbetalt"). Finnes det ting man kan kjøpe med mobil/sms? Noen som vet om noen kinoer, netthandel el.l der man kan benytte sms/mobil som betaling?

Fortsetter under...

Er du sikker på at pengene forsvinner om du har samme mobilleverandør?

Eldstemann her hadde i underkant av 1000 kroner da vi gjorde om det forhåndsbetalte abonnementet hans til kontantkortabonnement, de pengene fikk han med seg. Det var Telenor, da.

Annonse

Er du sikker på at pengene forsvinner om du har samme mobilleverandør?

Eldstemann her hadde i underkant av 1000 kroner da vi gjorde om det forhåndsbetalte abonnementet hans til kontantkortabonnement, de pengene fikk han med seg. Det var Telenor, da.

Vi hadde telenor før, og da fikk vi overført 800 til et vanlig kontantkort, men Tele2 (som vi har nå) gjør dessverre ikke det, jeg ringte og sjekket, og fikk beskjed om at pengene blir slettet :-(

Vi hadde telenor før, og da fikk vi overført 800 til et vanlig kontantkort, men Tele2 (som vi har nå) gjør dessverre ikke det, jeg ringte og sjekket, og fikk beskjed om at pengene blir slettet :-(

Da må de kunne vise til at de har lov til dette rent juridisk, for det tror ikke jeg de har.

Altså: Det er ikke Tele2 sine penger, og de kan ikke bare ta dem fra dere. Jeg ville kontaktet forbrukerrådet om dette, for å være 100% sikker på at Tele2 kan gjøre dette, rent juridisk.

Gjest Høstløv

Da må de kunne vise til at de har lov til dette rent juridisk, for det tror ikke jeg de har.

Jeg tror at Tele2 har sitt på det tørre for det står i betingelsene:

''Ved oppsigelse av abonnementet, eller videreføring til annet abonnement, refunderes ikke forhåndsbetalte avgifter og påfyllinger.''

http://www.tele2.no/mobil/Kontroll.html

''Ved oppsigelse av abonnementet, eller videreføring til annet abonnement, refunderes ikke forhåndsbetalte avgifter og påfyllinger.''

Jeg ville sjekket det med forbrukerrådet likevel.

Og: Det er ikke NØDVENDIGVIS sånn at man har sitt på det tørre fordi man har skrevt det i betingelsene. Bryter det med loven, så hjelper det ikke hva man har skrevet. Er nok av dem som har måttet gå tilbake på betingelser de har satt.

Annonse

Altså: Det er ikke Tele2 sine penger, og de kan ikke bare ta dem fra dere. Jeg ville kontaktet forbrukerrådet om dette, for å være 100% sikker på at Tele2 kan gjøre dette, rent juridisk.

Det er et sånt kontrollabonnement, men telefonen ble tilbakebetalt for lenge siden, så igrunnen burde man jo få overført pengene, det er jeg enig i. Skuffende!

Det er sånne automater med sjokolade, brus og liknende på t-banene i Oslo der man kan handle med mobil (hvis du bor i Oslo, da).

Vi bor i Skedsmo, og jeg har lest et sted at det skal være en brusautomat på Strømmen Storsenter der man kan betale med mobil, så det er det eneste jeg har kommet på til nå (noe min sønn syntes var helt topp, for da måtte jo brusen være bare hans) Vi får ta en tur og kjøpe en del brus der hvis vi får det til :-) Noen godteautomat vet jeg ikke om finnes i området, men det hadde også vært "vel anvendte penger", hehe :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...