Gå til innhold

iPhone i utlandet

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Kan jeg spørre om det samme når det gjelder en vanlig mobil i utlandet? Har en SE W995. Må jeg gjøre noe spesielt med den når jeg skal reise?

Hei,

Du bør slå av dataroaming på den når du er i utlandet.

Det sagt, det koster ikke mye sjekke eposter manuelt (ikke konfigurer det til å sjekke for epost hvert 5. minutt automatisk!), med mindre folk sender deg enorme eposter. (Da kan du midlertidig slå på dataroaming.)

Sjekk på nettsidene til nettoperatøren din for priser, men husk at det koster penger å motta oppkall. Å motta SMS er vanligvis gratis.

Hvis du reiser med noen som har norsk mobil, og du ringer henne, så går samtalen fra landet du er, til Norge, og tilbake - så det blir dyrt for begge.

Veldig ofte er det mulig å kjøpe billige kontantkort lokalt, hvis det er nødvendig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377405-iphone-i-utlandet/#findComment-3318219
Del på andre sider

Gjest prust

Hei,

Du bør slå av dataroaming på den når du er i utlandet.

Det sagt, det koster ikke mye sjekke eposter manuelt (ikke konfigurer det til å sjekke for epost hvert 5. minutt automatisk!), med mindre folk sender deg enorme eposter. (Da kan du midlertidig slå på dataroaming.)

Sjekk på nettsidene til nettoperatøren din for priser, men husk at det koster penger å motta oppkall. Å motta SMS er vanligvis gratis.

Hvis du reiser med noen som har norsk mobil, og du ringer henne, så går samtalen fra landet du er, til Norge, og tilbake - så det blir dyrt for begge.

Veldig ofte er det mulig å kjøpe billige kontantkort lokalt, hvis det er nødvendig.

Med vennlig hilsen

Jeg bruker aldri mobilen til mail, så det er uaktuelt. Dette datatroaming, er det noe jeg har påslått selv om jeg ikke har synket den med outlook? Hvor finner jeg evt dataroaming?

Ja, vi ble anbefalt å kjøpe simkort der nede som vi kunne bruke mens vi er der.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377405-iphone-i-utlandet/#findComment-3318258
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...