Gå til innhold

Altinn=latterlig dårlig..kom inn på en annen!!

Anbefalte innlegg

Gjest Sheeren

Ja atte....jeg skulle nå inn å sjekke selvangivelsen min på altinn....så logger jeg meg inn ....men i stedenfor å komme inn på mitt eget navn, kommer jeg plutelig inn på en annen person og får oversikt over omtent hele livet hans.... ER DET MULIG SIER JEG BARE....???? Hvor ble av personloven???

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Sheeren

Det var vel ikke Kenneth sin selvangivelse du kom inn på? http://www.dagbladet.no/2012/03/20/nyheter/innenriks/altinn/selvangivelsen/20770039/

Disse Altinn-folkene kan virkelig sakene sine.

Joda....det var Kenneth sin side jeg kom inn på.... Stakkars fyr....blottelagt for hele norges befolkning...fy fader om det hadde skjedd med meg så hadde jeg gått til sak mot staten.... men i dette komunistlandet her hadde de vel bare gjort så jeg tapte glatt... korrupt som dette landet har blitt.... bare så få som skjønner det ennå....våkn opp folk sier jeg bare...

Joda....det var Kenneth sin side jeg kom inn på.... Stakkars fyr....blottelagt for hele norges befolkning...fy fader om det hadde skjedd med meg så hadde jeg gått til sak mot staten.... men i dette komunistlandet her hadde de vel bare gjort så jeg tapte glatt... korrupt som dette landet har blitt.... bare så få som skjønner det ennå....våkn opp folk sier jeg bare...

''men i dette komunistlandet her hadde de vel bare gjort så jeg tapte glatt... korrupt som dette landet har blitt....''

Gratulerer med dagens mest latterlige innlegg.

Det eneste du oppnår er å blottlegge din egen ignoranse om hva kommunisme er.

Jadda, når altså denne Kenneth "vunnet i lotto" !

Heia, som vi nærmer os amerikanske tilstander, dertil tilhørende saksøking for alt mulig.

Hva er greia ?

For noen ganske få år siden lå skattelistene tilgjengelig for ALLE på kommunehuset.

Og du kan sjekke naboen's skatt litt senere på DET som finnes av aviser.

En feil ble gjort, og de kommer til å rette den opp igjen.

Det er mennesklig å feile.

Pressen hyler opp om dette. Men, eh, hvem andre enn pressen er det som legger ut DET som er av kjendiser, fotballspillere, matbaroner, politikere og andre...

Snakker om dobbeltmoral !

Du forstår vel at noe gikk galt, og at det ikke er meningen det skal være slik?

Feil skjer. Selvsagt skal ikke slikt skje, men det er mennesker bak dette, og ingen er perfekte.

Jeg støtter dette.

Det er mennesklig å feile, og slik vil det alltid være.

Politikere gjør feil, lokførere gjør feil, flypiloter gjør feil, og av alle som har gjort feil den siste tiden, så er vel dette det utfallet med minst konsekvens.

Forresten, det er EN yrkesgruppe som aldri gjør en feil.

Journalistene som koker spiker på dette altinn-greia EN dag i året.

Jeg støtter dette.

Det er mennesklig å feile, og slik vil det alltid være.

Politikere gjør feil, lokførere gjør feil, flypiloter gjør feil, og av alle som har gjort feil den siste tiden, så er vel dette det utfallet med minst konsekvens.

Forresten, det er EN yrkesgruppe som aldri gjør en feil.

Journalistene som koker spiker på dette altinn-greia EN dag i året.

Enig i at det er mennskelig å feile, men det er da også menneskelig å LÆRE av sine feil.... Hvert eneste år går altinn (eller altUT som jeg velger å kalle det) i stå på denne dagen.

Må nok dessverre meddele at jeg ikke er spesielt imponert over skattefuten og sida hans :-/

Annonse

Enig i at det er mennskelig å feile, men det er da også menneskelig å LÆRE av sine feil.... Hvert eneste år går altinn (eller altUT som jeg velger å kalle det) i stå på denne dagen.

Må nok dessverre meddele at jeg ikke er spesielt imponert over skattefuten og sida hans :-/

Jeg kan for lite om hva som skjer når sånn ca. 2 millioner skal forsøke å sjekke skatten sin samtidig.

Men om en venter en dag eller 2, så ordner det seg nok.

Du skal vite det søkes etter løsninger på dette, for det er pinlig å bli så til de grader hengt ut den dagen i året det skjer.

Nå er/var? pressen på Støre-jakt idag, men det slår ikke helt til. Da var det skikkelig kjærkomment med denne suppen de kan koke spiker på.

Jeg gjentar det gjerne : dette bør helst ikke skje. Men Norges nyeste transportfly skal ikke fly inn i Sveriges høyeste fjell heller.

Og ikke skal Norges nyeste togsett tippe av skinnene.

Ei skal noen heller kunne plassere en bombebil rett utenfor Norges helligste.

Hallo?

Tenk deg hva du ber om!

Det er snakk om et massivt datasystem, som (stort sett) brukes av kreti og pleti to ganger i året (i dag, og dagen før selvangivelsen skal inn). Et system av slike proporsjoner (med så stort trykk) er meget komplisert og dyrt.

Det de burde ha gjort var å spre befolkningen over 2 uker, slik at trykket ville blitt vesentlig redusert.

Med vennlig hilsen

Gjest lenin

'' komunistlandet her hadde de vel bare gjort så jeg tapte glatt...''

Har kommunistene infiltrert Altinn???

'' komunistlandet her hadde de vel bare gjort så jeg tapte glatt...''

Har kommunistene infiltrert Altinn???

Ja, de, Dagbladet, VG, og en del politikere som har kastet seg over denne "skandalen" av dimmensjoner.

For politikerne er dette en svært kjærkommen anleding til å spore av fra den debatten som har gått i media i det siste. Om penger som flyter fritt til venner og bekjente, rettsaker om personer som blir filmet i dusjen, om er på besøk på horehus i utlandet, som bruker narkotika i homsemiljø, ordføerere som overnatter i samme rom som mindreårige osv. Listen er uendelig lang.

Forskjellen ligger hovedsakelig i at disse får applaus for å stå frem med sine feil/mangler.

Det snakkes om at vi skal tilbake til da skattelistene ble lagt ut offentlig-

Hallo?

Tenk deg hva du ber om!

Det er snakk om et massivt datasystem, som (stort sett) brukes av kreti og pleti to ganger i året (i dag, og dagen før selvangivelsen skal inn). Et system av slike proporsjoner (med så stort trykk) er meget komplisert og dyrt.

Det de burde ha gjort var å spre befolkningen over 2 uker, slik at trykket ville blitt vesentlig redusert.

Med vennlig hilsen

jada. Lett å være verdensmester når man sitter på utsiden uten skyld. Altinn er jo et sykt komplisert system, som skal kommunisere med alt fra IBM mvs, Oracle Financials, SAP, NAVs propritære løsning og masse annen morro som det offentlige Norge bruker. Men hvorfor de valgte en slik nydelig blandig av java,.Net og php som de har valgt er hinsides min fatteevne...

En løsning er som du skisserer, Sør, å spre folket ut over tid. Poenget er at dette har de valgt å ikke gjøre, og å velge å ikke løse et årlig problem er jo også et bevisst valg noen har tatt :-) og en handling jeg er meget lite imponert over. At AltUT kneler er blitt et sikkert vårtegn :-) Så på den positive enden av ting : nå er det VÅR! :-)

Jeg kan for lite om hva som skjer når sånn ca. 2 millioner skal forsøke å sjekke skatten sin samtidig.

Men om en venter en dag eller 2, så ordner det seg nok.

Du skal vite det søkes etter løsninger på dette, for det er pinlig å bli så til de grader hengt ut den dagen i året det skjer.

Nå er/var? pressen på Støre-jakt idag, men det slår ikke helt til. Da var det skikkelig kjærkomment med denne suppen de kan koke spiker på.

Jeg gjentar det gjerne : dette bør helst ikke skje. Men Norges nyeste transportfly skal ikke fly inn i Sveriges høyeste fjell heller.

Og ikke skal Norges nyeste togsett tippe av skinnene.

Ei skal noen heller kunne plassere en bombebil rett utenfor Norges helligste.

Vet nå ikke jeg - det finnes løsninger på problemet. Og problemet er ikke nytt. Helt siden AltUT ble lansert har det knelt et par ganger i året. Folk er folk og har behov for å besøke AltUT samtidig, dette er forutsigbart og kan unngås. Jeg er sterk motstander av at man skal tilpasse menneskene til systemet - men heller systemet til menneskene :-)

Jeg kom inn før det knelte jeg - og kan melde om en anseelig mengde festblanketter på vei fra Skattefuten til meg utpå forsommeren :-)

jada. Lett å være verdensmester når man sitter på utsiden uten skyld. Altinn er jo et sykt komplisert system, som skal kommunisere med alt fra IBM mvs, Oracle Financials, SAP, NAVs propritære løsning og masse annen morro som det offentlige Norge bruker. Men hvorfor de valgte en slik nydelig blandig av java,.Net og php som de har valgt er hinsides min fatteevne...

En løsning er som du skisserer, Sør, å spre folket ut over tid. Poenget er at dette har de valgt å ikke gjøre, og å velge å ikke løse et årlig problem er jo også et bevisst valg noen har tatt :-) og en handling jeg er meget lite imponert over. At AltUT kneler er blitt et sikkert vårtegn :-) Så på den positive enden av ting : nå er det VÅR! :-)

Det er nok fordi lovverket ikke tillater det, per i dag. Alle må sende inn til samme dato.

Og ja, jeg tror nok at datasystemene er overkompliserte.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...