Gå til innhold

Er ikke invitert i bryllup...

Anbefalte innlegg

Hei,

Min mellomste nevø skal gifte seg til sommeren, og jeg er nok dessverre ikke invitert. Han er det første i den generasjonen i familien som gifter seg.

Min søster med ektemann er invitert, og hele familien på vår side likeså. Brudens familie har jeg naturlig nok ikke oversikt over.

Jeg må helt ærlig si at jeg er dypt skuffet og lei meg over å ikke bli invitert, og det som biter meg mest er nok følelsen av å bli utelatt og forskjellsbehandlet. Mulig brudeparet har mer kontakt med søsteren min enn meg de siste 2 årene, men frem til da har det vært omvendt. Pga generasjonsforskyvelse er det bare noen få år mellom meg og min nevø, mens resten av tantene og onklene er 20+ år eldre enn brudeparet.

Selvsagt er det brudeparets dag, og de skal selvsagt få lov bestemme selv hvem de vil dele den med, men de sender et kraftig signal til meg og min lille familie.

Så, er jeg såret? Helt klart. Skuffet og ikke så rent lite forbannet - o je - det også... MEN - min reaksjon styrer jeg selv, og akkurat nå er jeg i villrede om jeg vil totalt ignorere brudeparet og kutte all kontakt med dem, eller om jeg skal avstå fra å synke ned på et slikt nivå og heller kjøpe en flott bryllupsgave til dem og ønske alt hell og lykke (den siste kommer nok til å stikke godt i samvittigheten til nevøen min hehehe)

Så, godtfolk, mens jeg ennå er i tenkeboksen på hvordan min reaksjon utad skal være - hvordan ville DERE reagert i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/377448-er-ikke-invitert-i-bryllup/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Stavmikser

13

• trollemor;o)

10

• Mrs D

9

• Mandolaika

3

Jeg har lignende erfaring med å ikke bli invitert i ei nær venninnes bryllup. Jeg ble veldig såret, men valgte etter å ha gått noen runder med meg selv, å bare la det ligge. Jeg sa ingenting, gjorde ingenting, kjøpte bare gave til dem og ønsket dem alt godt.

Har aldri egentlig fått greie på hvorfor jeg ikke ble invitert.

Jeg forstår godt at du reagerer. Er du helt sikker på at invitasjonen din ikke kan ha blitt borte i posten el.l.?

Annonse

Er det sikkert, hvordan ble din søster invitert, kan invitasjonen din ha kommet bort i posten? Det høres ellers litt rart ut.

Min søster fikk invitasjonen i posten - og hun bor i Sverige. Posten bør i normale fall ta en dag lenger til søsteren min enn til meg. Min mor fikk sin i hånda i forrige uke da hun var på besøk hos brodern, men hun fikk ikke med noen til meg enda de visste at mamma skulle besøke meg i noen dager på vei hjem.

Jeg HÅPER selvsagt at invitasjonen er på Norgesturne og dukker opp snart :-D Jeg har i alle fall ikke tenkt å gjøre noe som helst før svarfristen utgår 01 april.

Jeg har lignende erfaring med å ikke bli invitert i ei nær venninnes bryllup. Jeg ble veldig såret, men valgte etter å ha gått noen runder med meg selv, å bare la det ligge. Jeg sa ingenting, gjorde ingenting, kjøpte bare gave til dem og ønsket dem alt godt.

Har aldri egentlig fått greie på hvorfor jeg ikke ble invitert.

Jeg forstår godt at du reagerer. Er du helt sikker på at invitasjonen din ikke kan ha blitt borte i posten el.l.?

Håper virkelig at posten har surra den bort.... Men hvordan får man spurt brudeparet om de har sendt invitasjon til meg? Spille dum? (jeg er ikke fremmed for tanken på å spille dum, forresten ;-p)

Håper virkelig at posten har surra den bort.... Men hvordan får man spurt brudeparet om de har sendt invitasjon til meg? Spille dum? (jeg er ikke fremmed for tanken på å spille dum, forresten ;-p)

''Men hvordan får man spurt brudeparet om de har sendt invitasjon til meg?''

Sitter og grubler på det nå. :P

Prøver å tenke ut hvordan jeg ville ha grepet dette an. Håper det detter ned i postkassa di innen jeg finner det ut. :-)

Gjest Ksenia

Hvis du vil finne ut hva som har skjedde ville jeg gått gjennom mora mi. Forklart at jeg stusser litt på manglende invitasjon og syns det er litt leit, siden søster skal. Spør om råd, spill dum, er det vanlig å gi gave da? Hva tror hun er grunnen? Så skal du se det i hvertfall kommer en forklaring. Eller invitasjon.

Annonse

''Men hvordan får man spurt brudeparet om de har sendt invitasjon til meg?''

Det hadde jeg neimen ikke gjort!

Persille1365381127

Skyld på moren din :P

Si at hun sa hun hadde rotet bort din på vei til deg, iom at hun ikke hadde den med. Og hun kan ikke skjønne hvor hun har lagt den...

Tynn, men kanskje reell om hun ikke åpnet og leste den der og da og dermed åpenbart bare fikk én ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...