Gjest (Anonymous) Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 Hei, Jeg lurer på hvor mye man kan få refundert av utgifter til reise og boutgifter ved sykehusopphold? Mannen min og jeg har hatt behandling ved Regionsykehuset i Trondheim, og ønsker å søke om refusjon til reise og opphold. Vi tok toget begge veier og leide så billig vi kunne, i 10 dager måtte vi være der. Jeg har imidlertid hørt at det er svært forskjellig hva trygdekontorene dekker. Noen har fått dekket flyreise og kostnader til hotell, andre får dekket billigste reisemåte og bare kr. 250 tilsammen pr. par per døgn i boutgifter. Hva er riktig? Taknemmelig for svar. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 29. oktober 2001 Skrevet 29. oktober 2001 Hva som dekkes av reise og opphold kommer an på hva som er medisinsk nødvendig. Satsene ligger her: www.lovdata.no/for/sf/so/so-19970311-0211.html Som du ser er det øvre grense for hotellutgifter, så hvis det finnes TK som dekker mer har de faktisk ikke lov til det... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.