Gå til innhold

Refusjon av utgifter ved sykehusopphold

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)
Skrevet

Hei,

Jeg lurer på hvor mye man kan få refundert av utgifter til reise og boutgifter ved sykehusopphold? Mannen min og jeg har hatt behandling ved Regionsykehuset i Trondheim, og ønsker å søke om refusjon til reise og opphold. Vi tok toget begge veier og leide så billig vi kunne, i 10 dager måtte vi være der. Jeg har imidlertid hørt at det er svært forskjellig hva trygdekontorene dekker. Noen har fått dekket flyreise og kostnader til hotell, andre får dekket billigste reisemåte og bare kr. 250 tilsammen pr. par per døgn i boutgifter. Hva er riktig?

Taknemmelig for svar.

Fortsetter under...

Irene Grøneng
Skrevet

Hva som dekkes av reise og opphold kommer an på hva som er medisinsk nødvendig. Satsene ligger her:

www.lovdata.no/for/sf/so/so-19970311-0211.html

Som du ser er det øvre grense for hotellutgifter, så hvis det finnes TK som dekker mer har de faktisk ikke lov til det...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...