Gjest Mats Skrevet 28. oktober 2001 Skrevet 28. oktober 2001 Har i en tid nå slitt med at jeg får slim i halsen når jeg løper og sykler. Kjenner at jeg får tatt opp for lite oksygen. Får også hoste og kjenner at jeg blir "trangere" i halsen. Dette er ikke noe stort problem, og jeg kan løpe i moderat fart, men ikke langt og fort. Kjenner ellers aldri noe til det. Har aldri "anfall", slik de er beskrevet på disse sidene, men har av og til litt slim i halsen. Er dette astma? Og hvis det ikke er det, er det da mulig å bruke astmamedisin ved slike anstrengelser? Trenger å holde meg i form, men føler at jeg blir holdt tilbake av de små pustevanskene. 0 Siter
Wenke Lunde, Sykepleier Skrevet 28. oktober 2001 Skrevet 28. oktober 2001 Dette kan godt være en anstrengelsesutløst astma, og om du spør din lege om å få prøve ut anfallsmedisin for astmatikere for å se om dette hjelper, så vil du fort se om det er bedring. I så fall kan du notere deg for i hvilke situasjoner du får disse tungpustepisodene, og fortelle dette videre til legen, som da får god informasjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.