Gå til innhold

Løvetannbarn


mann_1981

Anbefalte innlegg

Lurer på effekten av løvetannbarn på det fysiske.. fikk beskjed en gang fra lege at vi løvetannbarn var skrudd litt ihop på en annen måte, så ting var ikke så lett å finne ut av.. hvorfor det? Fordi at det psykiske har innvirkning på det fysiske, men at vi ikke annerkjenner det psykiske selv, men kroppen gjør?

Isåfall, hvordan skal man finne ut av hva som er forskjell på fysiske og psykiske utløst fysiske symptom da, når man føler man ikke har noen form for angst el.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest duken

Og hva er et "løvetannbarn"? Er vi ikke alle det? Alle har vi vel med oss flere eller færre sår fra barndom og oppvekst?

Ikke ment stygt, jeg bare lurer på hva som ligger i begrepet "løvetannbarn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er et "løvetannbarn"? Er vi ikke alle det? Alle har vi vel med oss flere eller færre sår fra barndom og oppvekst?

Ikke ment stygt, jeg bare lurer på hva som ligger i begrepet "løvetannbarn".

http://www.forebygging.no/en/Sporsmal-og-svar/TEORI-OG-LITTERATUR/Hva-vet-vi-om-lovetannbarn-som-sosialt-fenomen-Hvilken-betydning-har-f-eks-biologiske-forutsetninger/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er et "løvetannbarn"? Er vi ikke alle det? Alle har vi vel med oss flere eller færre sår fra barndom og oppvekst?

Ikke ment stygt, jeg bare lurer på hva som ligger i begrepet "løvetannbarn".

Begrepet henspiller på løvetannens evne til å sprenge seg gjennom asfalt, og på andre måter overleve og blomstre tross tilsynelatende umulige vekstvilkår. Men det blir mer og mer brukt fagutrykk som resilience og grader av dette, som ikke er så konstant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er et "løvetannbarn"? Er vi ikke alle det? Alle har vi vel med oss flere eller færre sår fra barndom og oppvekst?

Ikke ment stygt, jeg bare lurer på hva som ligger i begrepet "løvetannbarn".

Om du har vært utsatt for så alvorlige omsorgssvikt eller alvorlige overgrep som liten at det nesten ville være utenkelig at det ikke ville påvirke deg psykisk og sosialt i voksen alder, men det viser seg at det ikke gjør det.

En nær kompis av kjæresten min ble feks sviktet gang på gang av faren sin som liten og til slutt flyttet faren fra ham, til utlandet uten å noen gang ta kontakt igjen. Dermed vokste han opp alene med en narkoman mor, uten å bli fisket opp av barnevernet.

Moren døde da han var 19 år.

I dag er han likevel utdannet lege, er lykkelig gift og har to små barn. Ingenting tyder på at han sliter med varige men etter oppveksten og han er dermed et fantastisk eksempel på et løvetannsbarn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har vært utsatt for så alvorlige omsorgssvikt eller alvorlige overgrep som liten at det nesten ville være utenkelig at det ikke ville påvirke deg psykisk og sosialt i voksen alder, men det viser seg at det ikke gjør det.

En nær kompis av kjæresten min ble feks sviktet gang på gang av faren sin som liten og til slutt flyttet faren fra ham, til utlandet uten å noen gang ta kontakt igjen. Dermed vokste han opp alene med en narkoman mor, uten å bli fisket opp av barnevernet.

Moren døde da han var 19 år.

I dag er han likevel utdannet lege, er lykkelig gift og har to små barn. Ingenting tyder på at han sliter med varige men etter oppveksten og han er dermed et fantastisk eksempel på et løvetannsbarn!

Ok, skjønner. Takk for god forklaring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...