Gjest Futte Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Jeg har vurdert brystreduksjon fordi jeg har rygg- og nakkeplager pga tunge bryster. Skålstørrelsen jeg må ha nå er F og jeg blir tyngre og mer omfangsrik om jeg legger på meg noen kilo. Det jeg lurer på er følgende: hva skjer med nerver og følsomhet i brystene ved en reduksjon? Kan jeg håpe på at brystene mine vil bevare sin seksuelle funksjon etter inngrepet, eller vil følelsene bli borte? Hva med amming? Er det riktig som det sies at det gjenopprettes kanaler for melkeproduksjonen? Vil det være best å vente til jeg har tilbakelagt en eventuell ammeperiode og så operere på det som "er igjen" da? Finnes det støtteordninger som gir tilskudd til dyrt undertøy dersom man velger å forbli "tung" fordi man er redd for operasjon? Jeg håper du kan svare meg på dette. Jeg har ikke kommet så langt som til å tenke på ventelister og eventuelle kostnader. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37832-nerver-og-brystreduksjondr-kveim/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Du ma regne med at folsomheten i brystene blir nedsatt etter en reduksjonsoperasjon. Dette kan imidlertid variere mye fra pasient til pasient. De som har mest plager fra tunge bryster vil oftest oppleve lettelsen som sa stor at de ogsa far mer glede av brystene etterpa. Amming kan bli vanskeligere, men i andre tilfeller kan det fungere godt. jeg synes det viktigste er hvor mye plaget du er, og i hvilken grad du kan glede deg over brystene som de er. Du far neppe stotte til klaer, men kan sikkert komme pa offentlig venteliste. Du bor oppsoke lege for konsultasjon. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37832-nerver-og-brystreduksjondr-kveim/#findComment-144225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.