Gå til innhold

Har navn, vil vite bilnummer


GoodTimes

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De gjør hverken eller.

Jo, du kan finne navnet om du har nummer. Man kan ljuge og si noen har parkert på tvers av utgangen din og du vil ringe vedkommende, men du behøver som regel ikke oppgi grunn. Jeg har gjort det. Via mail. Og jeg oppga ingen grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gjør hverken eller.

Feil.

Om noen har feilparkert/er til hinder etc kan du når som helst ringe politiet og få opplyst hvem eieren er, når du oppgir registeringsnummeret.

Om de gjør omvendt, å opplyser hvilke biler en person eier, det vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Feil.

Om noen har feilparkert/er til hinder etc kan du når som helst ringe politiet og få opplyst hvem eieren er, når du oppgir registeringsnummeret.

Om de gjør omvendt, å opplyser hvilke biler en person eier, det vet jeg ikke.

Jeg trodde man måtte ha bekjentskaper i politiet for at de skulle oppgi navn eller registreringsnummer. Synes egentlig det er litt betenkelig om hvem som helst kan ringe om hvilken som helst bil, bare man serverer et påskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mrs. Wallace

Jeg trodde man måtte ha bekjentskaper i politiet for at de skulle oppgi navn eller registreringsnummer. Synes egentlig det er litt betenkelig om hvem som helst kan ringe om hvilken som helst bil, bare man serverer et påskudd.

Hvem som helst kan sende en SMS med REG + registreringsnummeret til 2282, så får man eiers navn, adresse og eventuelle ubetalte avgifter på bilen tilsendt i sms på et øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Hvem som helst kan sende en SMS med REG + registreringsnummeret til 2282, så får man eiers navn, adresse og eventuelle ubetalte avgifter på bilen tilsendt i sms på et øyeblikk.

REGNR + registreringsnummeret, mente jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Hvem som helst kan sende en SMS med REG + registreringsnummeret til 2282, så får man eiers navn, adresse og eventuelle ubetalte avgifter på bilen tilsendt i sms på et øyeblikk.

Hm, når jeg leser dette demrer det litt for meg, og jeg mener jeg forsøkte dette da det var nytt.

Jeg synes det er rart dette ikke strider mot personvernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man måtte ha bekjentskaper i politiet for at de skulle oppgi navn eller registreringsnummer. Synes egentlig det er litt betenkelig om hvem som helst kan ringe om hvilken som helst bil, bare man serverer et påskudd.

''Synes egentlig det er litt betenkelig om hvem som helst kan ringe om hvilken som helst bil, bare man serverer et påskudd.''

Du trenger ikke ringe politiet for det - det er bare å sende REGNR og registreringsnummeret til 2282 så får du straks en sms med bilnr, navn og adresse på eieren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde man måtte ha bekjentskaper i politiet for at de skulle oppgi navn eller registreringsnummer. Synes egentlig det er litt betenkelig om hvem som helst kan ringe om hvilken som helst bil, bare man serverer et påskudd.

Jeg har faktisk blitt sjekka opp på den måten ;)

En kjekkas som så meg på ferga en gang... og tok bilnr mitt. Neste dag hadde jeg ham på tråden :P Så det er visst veldig enkelt å få oppgitt navn, ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk blitt sjekka opp på den måten ;)

En kjekkas som så meg på ferga en gang... og tok bilnr mitt. Neste dag hadde jeg ham på tråden :P Så det er visst veldig enkelt å få oppgitt navn, ja....

Navn får man på en sms-tjeneste hos Vegvesenet, men TS lurer på motsatt vei, at man har navnet og ønsker reg. nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navn får man på en sms-tjeneste hos Vegvesenet, men TS lurer på motsatt vei, at man har navnet og ønsker reg. nr.

Men hva er egentlig forskjellen? Er ikke begge deler like ille(?) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er egentlig forskjellen? Er ikke begge deler like ille(?) ?

''Men hva er egentlig forskjellen? Er ikke begge deler like ille(?) ?''

Ikke verre enn at skattelistene har ligget åpent på nett. :)

Jeg vet ikke, har ikke tenkt så mye på det. Har aldri hatt noen grunn til å misbruke den tjenesten eller opplysningene man får der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg har faktisk blitt sjekka opp på den måten ;)

En kjekkas som så meg på ferga en gang... og tok bilnr mitt. Neste dag hadde jeg ham på tråden :P Så det er visst veldig enkelt å få oppgitt navn, ja....

Wow!

Men ville ikke like om en eller annen utrygg person gjorde det samme -synes ikke det skulle være så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow!

Men ville ikke like om en eller annen utrygg person gjorde det samme -synes ikke det skulle være så lett.

Nei, klart man kan bli smigra - men også litt skummelt at alle kan finne ut hvem man er bare ved å ta en tlf ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Men hva er egentlig forskjellen? Er ikke begge deler like ille(?) ?''

Ikke verre enn at skattelistene har ligget åpent på nett. :)

Jeg vet ikke, har ikke tenkt så mye på det. Har aldri hatt noen grunn til å misbruke den tjenesten eller opplysningene man får der.

Jeg er enig - men tenkte kanskje det var noe naive meg ikke hadde tenkt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig - men tenkte kanskje det var noe naive meg ikke hadde tenkt på :P

''Jeg er enig - men tenkte kanskje det var noe naive meg ikke hadde tenkt på :P''

Hehe, jeg er så naiv at jeg aldri tenker i de baner, så da tror jeg liksom at ingen andre tenker på å misbruke noe heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg er enig - men tenkte kanskje det var noe naive meg ikke hadde tenkt på :P''

Hehe, jeg er så naiv at jeg aldri tenker i de baner, så da tror jeg liksom at ingen andre tenker på å misbruke noe heller.

Næsj, alle er garantert like snille som oss!

Vi kan iallefall skryte av at vi er svært lite paranoide :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...