nøffelinøff Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 jeg hadde barneleddgikt når jeg var barn, og fikk diverse medisiner som jeg ikke tålte. dette gikk mest på magevondt. så, jeg fikk albyl-E, og gikk på dette i mange år. jeg har brukt mye penicillin( hadde mye vondt i øre og hals...) og fikk ved en anledning beskjed om å droppe albyltablettene mens kuren pågikk. jeg var mye kvalm og hadde vondt i magen under denne kuren. så: når jeg da begynte på albyl igjen, fikk jeg samme bivirkninger. jeg gikk konstant kvalm i 3 måneder, før klegen sa at jeg kunne slutte. vel, leddgikten gikk heldigvis over, og jeg gikk flere år uten å ta så mye som en paracet.. nylig hadde jeg et lite inngrep i en visdomstann og hadde en god del smerter i etterkant, og fikk derfor noen piller som skulle hindre ytterligere hevelse i ansikt. etter å ha brukt dem i et døgn hovnet munnen min opp, og jeg fikk beskjed om å komme på kegevakta hvor jeg fikk allergipiller. dagen etter ba tannlegen meg om å gå på antibiotika, og fikk utdelt en kur for penicllinallergikere. dette gjorde at jeg lå strak ut med den verste kvalmen noensinne og sterke magesmerter. så: tydligvis tålte jeg heller ikke disse. som regel reagerer jeg med disse bivirkningene, men ved en anledning tok jeg noskapin hostetabletter, og da fikk jeg alle bivirkningene, inkludert de ytterst sjeldne som var hjerteklapp og litt sånn forskjellig. jeg har også det problem at hvis jeg ikke spiser rikelig med mat etter å ha tatt en enkelt paracet, så er det nummeret før den kommer rett opp igjen..... min konklusjon: jeg tåler tydligvis ingen tabletter, og lurer på grunnen til dette..... og hva gjør jeg hvis jeg trenger antibiotika? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37848-medisinallergi/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Kjære nøffelinøff De reaksjonene du har hatt på bl.a. antibiotika er vanlige bivirkninger ved slike medisiner og sannsynligvis ikke allergi. Det kan ha vært en slags allergi da du hovnet opp i munnen av de pillene du fikk etter visdomstannoperasjonen, men det er slett ikke sikkert. Hvis du vil være på den sikre siden kan du unngå alle såkaldte NSAID-er (alle leger vet hva det er ) som Ibux, Naproxen etc. og salisyl, som Albyl. Hvis du virkelig trenger antibiotika kan du nok ta det, men sørg for alltid å ha litt mat i magen når du tar medisiner. Du har sannsynligvis en meget ømfindtlig mage - kanskje fordi du har måttet ta endel medisiner i oppveksten. LYkke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37848-medisinallergi/#findComment-143636 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.