Gondor Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Hvor mange pf kan en ha? Jeg har tre og synes to av dem er helt i det blå. Noen som topper tre? 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Tviler på at du faktisk har 3 personlighetsforstyrrelser. :-) Jeg mener... de diagnostiske kriteriene er jo til dels ganske forskjellige da... Hvordan kan 3 slike beskrivelser av din personlighet være til hjelp for deg? Blir det ikke bare forvirrende og smør på flesk? Du har sikkert en symptomlidelse på topp, og... (Jeg mener at man ikke bør ha en diagnose med mindre det er til ens eget beste.) 0 Siter
Gondor Skrevet 19. april 2012 Forfatter Skrevet 19. april 2012 Tviler på at du faktisk har 3 personlighetsforstyrrelser. :-) Jeg mener... de diagnostiske kriteriene er jo til dels ganske forskjellige da... Hvordan kan 3 slike beskrivelser av din personlighet være til hjelp for deg? Blir det ikke bare forvirrende og smør på flesk? Du har sikkert en symptomlidelse på topp, og... (Jeg mener at man ikke bør ha en diagnose med mindre det er til ens eget beste.) Nettopp. Jeg kan akseptere den ene, men de to andre er helt latterlige. Jeg har lest om dem og kjenner meg overhode ikke igjen. Vet ikke hva den psykologen holdt på med. Han sendte meg på kurs for mennesker med BP1, mens jeg er BP2. Han mente jeg hadde symptomer som indikerte at jeg hadde BP1. Det kurset var helt bortkastet. Jeg fikk angst av å være der. Kurslederne klarte ikke å være ledere, så det var en dame som skravlet hele tiden. Jeg hadde lyst til å putte en sokk i kjeften hennes. 0 Siter
Gjest sdgfh Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Tviler på at du faktisk har 3 personlighetsforstyrrelser. :-) Jeg mener... de diagnostiske kriteriene er jo til dels ganske forskjellige da... Hvordan kan 3 slike beskrivelser av din personlighet være til hjelp for deg? Blir det ikke bare forvirrende og smør på flesk? Du har sikkert en symptomlidelse på topp, og... (Jeg mener at man ikke bør ha en diagnose med mindre det er til ens eget beste.) Diagnosene er til hjelp for den som skal behandle. Det går fint an å ha flere. Det finnes flere fellestrekk. Personlighet kan være såpass kompliserte greier at man lett kan ha så mange "strategier" og handlingsmønstre at man fyller kriterier for flere pf. 0 Siter
Gjest sdgfh Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Kjenner noen som visstnok fikk diagnostisert tre, ja. Det viktigste er vel at du får riktig behandling: ) 0 Siter
Gondor Skrevet 19. april 2012 Forfatter Skrevet 19. april 2012 Kjenner noen som visstnok fikk diagnostisert tre, ja. Det viktigste er vel at du får riktig behandling: ) Det er sant, men som sagt, det er to av dem jeg mener bare er tull. Hvorfor skal man tro at psykologer og psykiatere er ufeilbarlige? De driver ikke med en eksakt vitenskap. 0 Siter
Gjest sdgfh Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Det er sant, men som sagt, det er to av dem jeg mener bare er tull. Hvorfor skal man tro at psykologer og psykiatere er ufeilbarlige? De driver ikke med en eksakt vitenskap. Det skal man ikke tro, men det er viktig å vite at ingen av oss ser alle sider ved oss selv, selv om vi sitter med diagnosekriterier foran oss og prøver å se om disse stemmer på oss selv. 0 Siter
Gondor Skrevet 19. april 2012 Forfatter Skrevet 19. april 2012 Det skal man ikke tro, men det er viktig å vite at ingen av oss ser alle sider ved oss selv, selv om vi sitter med diagnosekriterier foran oss og prøver å se om disse stemmer på oss selv. Hvorfor er ikke det til å tro? 0 Siter
Gondor Skrevet 19. april 2012 Forfatter Skrevet 19. april 2012 Hvorfor er ikke det til å tro? Hvor gammel er du? Er det egentlig så viktig? Om du ikke vil svare er det helt greit. 0 Siter
Gjest sdgfh Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Hvorfor er ikke det til å tro? "Nei det SKAL MAN ikke tro". At de er ufeilbarlige. Nettopp fordi det ikke er en eksakt vitenskap. Derimot må man samtidig være klar over menneskets manglende evne til å se hele seg. Konklusjonen er at man dermed aldri kan vite helt sikkert hvordan noe egentlig er, og det eneste man tjener på er å vurdere om man blir bedre av behandlingen man får. 0 Siter
Gjest sdgfh Skrevet 19. april 2012 Skrevet 19. april 2012 Hvor gammel er du? Er det egentlig så viktig? Om du ikke vil svare er det helt greit. ?? Er egentlig _hva_ så viktig? 0 Siter
Gondor Skrevet 19. april 2012 Forfatter Skrevet 19. april 2012 ?? Er egentlig _hva_ så viktig? Glem det. Vi snakker rundt hverandre. 0 Siter
Gondor Skrevet 19. april 2012 Forfatter Skrevet 19. april 2012 "Nei det SKAL MAN ikke tro". At de er ufeilbarlige. Nettopp fordi det ikke er en eksakt vitenskap. Derimot må man samtidig være klar over menneskets manglende evne til å se hele seg. Konklusjonen er at man dermed aldri kan vite helt sikkert hvordan noe egentlig er, og det eneste man tjener på er å vurdere om man blir bedre av behandlingen man får. Beklager. Det er jeg som tar feil av ditt innlegg og ett annet. Nå er jeg bare forvirret. Kanskje på tide å oppsøke lalleland. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.