Gå til innhold

Jeg har fått nok av dette livet!

Anbefalte innlegg

Gjest J*vligdag
Skrevet

I dag har vært en grusom dag.

Jeg mistet kontrollen og truet personalet med kniv.

Ingen vil tro på meg når jeg forteller sannheten om at jeg tror at andre kan lese tankene mine.

Men hvordan kan dem vite det når dem ikke en gang gidder og utrede meg for dette?

Jeg ble kalt en barnslig drittunge av personalet.

Jeg ringte for å være hyggelig mot foreldrene mine men fikk da kjeft om at jeg ringte for mye.

Så jeg sa at jeg da likesågodt kan skru av telefonen for godt.

Nå venter jeg bare på å bli avhørt av politiet når saken anmeldes i morgen.

Så kanskje Anders Behring Breivik har rett i at landet hans holder på å dø?

Jeg orker ikke mer.

Jeg tror jeg bare legger meg ned og dør!

God natt alle sammen, lykke til!

Fortsetter under...

Skrevet

Er du innlagt siden du skriver personale?

Er det ikke deres oppgave å hjelpe deg?

Begynner å lure på ting ja...

Gjest J*vligdag
Skrevet

Er du innlagt siden du skriver personale?

Er det ikke deres oppgave å hjelpe deg?

Begynner å lure på ting ja...

Ja, er innlagt på en institusjon

Skrevet

Ja, er innlagt på en institusjon

Da bør du prate med dem, si hvordan du har det. De må jo ta det på alvor.

Gjest ja jeg leste tankene dine
Skrevet

Du virker veldig umoden og oppmerksomhetskrevende... Det kan oppfattes som provoserende for personalet, kanskje derfor de sier så mange uheldige ting til deg hele tiden... Selv om de virkelig ikke burde si slike ting i sin jobb! Men kanskje du vil ha et bedre forhold til personalet om du kunne oppføre deg litt mer voksent...

Virker som du trigger de veldig og de blir like umodne som deg.

Gjest slappav
Skrevet

Det blir bedre, det bare kreves litt jobb.

Har du fått en egen behandler som du kan ta opp stemmehøringen med?

Annonse

Skrevet

Da bør du prate med dem, si hvordan du har det. De må jo ta det på alvor.

Jeg er forundret og skremt over hvordan folk kan bli behandlet i helsevesenet. Og av sine foreldre.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Du virker veldig umoden og oppmerksomhetskrevende... Det kan oppfattes som provoserende for personalet, kanskje derfor de sier så mange uheldige ting til deg hele tiden... Selv om de virkelig ikke burde si slike ting i sin jobb! Men kanskje du vil ha et bedre forhold til personalet om du kunne oppføre deg litt mer voksent...

Virker som du trigger de veldig og de blir like umodne som deg.

"ja jeg leste tankene dine" har absolutt ingen insikt i hva ett sykt sinn ER.Vi gale har vrangforestillinger om oss selv,og tror selvfølgelig at vi er normale og vil hevde det når de trer tvangstrøyen ned over hodet vårt og vi skriker fra den polstrede lydtette cellen vår.

Se filmen Gjøkeredet om du ikke tro meg.

Vi som er en av de aller skarpeste knivene i skuffen har en enorm jobb forran oss for å få "de påstått normale" til å forstå hvilken planet vi kommer fra (Se gjerne filmen K-pax fra 2001)

Noen ganger begynner jeg å lure på om alt for mange innen helsevesenet har mangelfult utviklede sjelsevner?

Det er tankene som tvinger ham til å bære kniv som er problemet,og han MÅ tvangsmedisineres straks.

Gale-Matias eller O.F.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Jeg er forundret og skremt over hvordan folk kan bli behandlet i helsevesenet. Og av sine foreldre.

På vestkanten i Oslo er det alt for mange velmenende foreldre som tvangsinlegger sine egne barn.

På ett dagsenter i Oslo er over 60% fra Oslo sentrum eller vest.

Skrevet

På vestkanten i Oslo er det alt for mange velmenende foreldre som tvangsinlegger sine egne barn.

Det stemmer nok. Vi foreldre på østkanten derimot, lar barna våre gå til grunne på egen hånd.

For å være seriøs: Jeg tror det er voksne vi snakker om her, ikke barn. Når barna er voksne, har foreldre begrenset makt. Slutt å komme med overforenklede sannheter.

Skrevet

"ja jeg leste tankene dine" har absolutt ingen insikt i hva ett sykt sinn ER.Vi gale har vrangforestillinger om oss selv,og tror selvfølgelig at vi er normale og vil hevde det når de trer tvangstrøyen ned over hodet vårt og vi skriker fra den polstrede lydtette cellen vår.

Se filmen Gjøkeredet om du ikke tro meg.

Vi som er en av de aller skarpeste knivene i skuffen har en enorm jobb forran oss for å få "de påstått normale" til å forstå hvilken planet vi kommer fra (Se gjerne filmen K-pax fra 2001)

Noen ganger begynner jeg å lure på om alt for mange innen helsevesenet har mangelfult utviklede sjelsevner?

Det er tankene som tvinger ham til å bære kniv som er problemet,og han MÅ tvangsmedisineres straks.

Gale-Matias eller O.F.

''ja jeg leste tankene dine" har absolutt ingen insikt i hva ett sykt sinn ER.''

Jo, det har hun. Hennes kommentar var svært fornuftig i denne sammenhengen.

''Vi gale har vrangforestillinger om oss selv,og tror selvfølgelig at vi er normale og vil hevde det når de trer tvangstrøyen ned over hodet vårt og vi skriker fra den polstrede lydtette cellen vår.''

Ja, det kan virke som om _du_ har vrangforestillinger mht hva som er presentativt for moderne psykiatrisk behandling.

''Se filmen Gjøkeredet om du ikke tro meg.''

Så du mener at Gjøkeredet viser moderne psykiatri?

''Vi som er en av de aller skarpeste knivene i skuffen har en enorm jobb forran oss for å få "de påstått normale" til å forstå hvilken planet vi kommer fra (Se gjerne filmen K-pax fra 2001)''

Jeg er noe usikker på om du kan sies å tilhøre "de aller skarpeste knivene i skuffen", slik denne metaforen vanligvis forstås.

''Noen ganger begynner jeg å lure på om alt for mange innen helsevesenet har mangelfult utviklede sjelsevner?''

Ja, dette er vel en av vrangforestillingene du refererte til at du hadde ovenfor?

''Det er tankene som tvinger ham til å bære kniv som er problemet,og han MÅ tvangsmedisineres straks.''

Dette vet du absolutt ingenting om!

Skrevet

''På vestkanten i Oslo er det alt for mange velmenende foreldre som tvangsinlegger sine egne barn.

''

Hvilket grunnlag har du for å påstå dette? Og hva slags juridisk hjemmel er det du mener foreldrene har som gir dem en slik makt?

''På ett dagsenter i Oslo er over 60% fra Oslo sentrum eller vest.

''

Og hva er det du mener dette er en indikasjon på?

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Det stemmer nok. Vi foreldre på østkanten derimot, lar barna våre gå til grunne på egen hånd.

For å være seriøs: Jeg tror det er voksne vi snakker om her, ikke barn. Når barna er voksne, har foreldre begrenset makt. Slutt å komme med overforenklede sannheter.

Jeg synser,men meget kalkulert.Observasjoner over mange år.

Å ha tvangstanker betyr ikke at man er normal,men syk og bør få mye mer forståelse av personalet!

Forstår "jævligdag" meget godt.Psykiatrien er ingen eksakt vitenskap og man lærer nye ting hver dag.

Både lobotomi og elektrosjokk hører fortiden til.

Lykke til på sykehuset,og håper du får bedre behandling fremover!

Annonse

Skrevet

Jeg synser,men meget kalkulert.Observasjoner over mange år.

Å ha tvangstanker betyr ikke at man er normal,men syk og bør få mye mer forståelse av personalet!

Forstår "jævligdag" meget godt.Psykiatrien er ingen eksakt vitenskap og man lærer nye ting hver dag.

Både lobotomi og elektrosjokk hører fortiden til.

Lykke til på sykehuset,og håper du får bedre behandling fremover!

Jeg er ikke innlagt. Svar trådstarter hvis du vil ønske vedkommende lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...