Gå til innhold

Forskjellen på en tvangstankestemme og en hallus

Anbefalte innlegg

Skrevet

En av tingene som gjør meg i tvil om jeg er schizofren, er att jeg aldri har hatt hallusinasjoner som høres ut som andre mennesker. Når jeg var syk så hadde jeg en indre stemme lik min egen jeg ikke hadde kontroll over, jeg følte att den var tanker satt inn av Satan. Men det var ikke en hallusinasjon slik jeg forstår att schizofrene har? Det var min egen tankestemme, bare att jeg følte den var satt inn av satan for å lure gud til å tro att jeg sendte forbannelser o.l til de jeg var glad i...

Fortsetter under...

Skrevet

Mer som telepati mener du?

Nei, mere slik att man føler seg som ett spill mellom gud og satan. Att satan iimplanterer tanker, og gud overvåker tankene dine og tror de tankene satan setter inn er sanne, dvs din egen mening. Og konsekvensen av dette ble da å be til gud flere hundre ganger om dagen, for å forsikre seg om att gud ikke trodde det var mine egne tanker.

Skrevet

Nei, mere slik att man føler seg som ett spill mellom gud og satan. Att satan iimplanterer tanker, og gud overvåker tankene dine og tror de tankene satan setter inn er sanne, dvs din egen mening. Og konsekvensen av dette ble da å be til gud flere hundre ganger om dagen, for å forsikre seg om att gud ikke trodde det var mine egne tanker.

Det er iallefal vrangforestillinger dette du beskriver her.

Skrevet

Dette er interessant for alle oss med tankekjør eller tvangstanker. Håper nhd svarer deg!

Gjest erogat
Skrevet

''Nei, mere slik att man føler seg som ett spill mellom gud og satan. Att satan iimplanterer tanker, og gud overvåker tankene dine og tror de tankene satan setter inn er sanne, dvs din egen mening. Og konsekvensen av dette ble da å be til gud flere hundre ganger om dagen, for å forsikre seg om att gud ikke trodde det var mine egne tanker.''

Hvilken diagnose ville du sette på dette?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...