Gå til innhold

Spørsmål om humor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg syns det er vrient å forstå min manns humor (og andres, men nå er det jo han jeg hver dag forholder meg til)

Kunne noen forklare meg hvorfor han ler av dette:

I går satt jeg som vanlig og drakk min kaffe i min stol, rett ovenfor han slik jeg liker og pleier gjøre. Så sa jeg følgende:

Jeg er glad fordi jeg har et godt liv. Min mann så på meg og lo en forholdsvis høy latter. Jeg følte da for å forklare meg bedre så jeg gjentok at jeg satt og kjente på at jeg har et rikt og godt liv, selv om jeg ikke er helt gjennomsnittlig, så takket jeg han for dette da jeg jo mener han er en sterk medvirkende faktor og grunnen til mye av mitt gode liv. Han lo igjen, reiste seg kom mot meg ristet meg, kløp meg (hyggelig ment) og sa, "du er nå søt", jeg så da ut som det vanlige spørsmålstegnet og jeg forsøkte ca tre ganger å spørre han hva han lo av, men da ler han bare mer.

Jeg satte meg så til å lese igjen, men spørsmålet dukket hele tiden opp inni meg, "men hva var det nå som var morsomt?"

Det nytter ikke å spørre han mer, når han svarer med å le, derfor vil jeg bli glad for å høre hva som er morsomt ved at jeg i et par relativt korte setninger formidler til han at jeg har et godt liv, samt takker han for dette. Er det noe uvanlig ved dette?

Det er tvert i mot etter alle oppskrifter for et godt ekteskap å formidle sin egen glede, men det kom da rett i fra mitt hjerte, og er jo faktisk en kjærlighetserklæring (tenker jeg nå)(der og da kjente jeg bare på hvor godt livet kjentes, jeg når ikke mine mål, jeg har asperger syndrom kanskje skal jeg jobbe i unicus, men der sitter min snille mann og elsker meg like høyt med alle mine rariteter, det er da til å bli glad av) (Kanksje jeg bør forklare dette for han at det var ment hyggelig, kanskje skrive et brev?)

Fortsetter under...

Gjest Cinnamongirl
Skrevet

Han ble sikkert bare glad - og i godt humør! Ikke sikkert han syns det var så veldig morsomt - han ble bare glad?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Oftest ler man av noe morsomt/humor.

Det hender også et en ler7småhumrer av noe hyggelig. Jeg tror mest på dette siste i dette tilfellet.

Skrevet

Oftest ler man av noe morsomt/humor.

Det hender også et en ler7småhumrer av noe hyggelig. Jeg tror mest på dette siste i dette tilfellet.

Hei!

Takk :)

Da slår jeg meg til ro med det. (er ikke det en ganske morsom setning, slå seg selv til ro :)

Skrevet

Han ble sikkert bare glad - og i godt humør! Ikke sikkert han syns det var så veldig morsomt - han ble bare glad?

Hei!

Takk, da er det nok slik.

Det er bare dumt han må svare meg med å le, men ofte sier han at det er ufattelig for han å begripe til tider at jeg lurer på det jeg lurer på, eller ikke forstår de mest opplagte ting.

Jeg skal spørre han nå om han småhumrer, for han ler høyt, men han er da et høyrøstet menneske, så det kan derfor være at hans småhumring, er rett og slett høy latter.

Skrevet

Man ler også ofte når noe kommer lit plutselig og uventet. Kanskje han satt og tenkte på noe helt annet da du sa det? Hvis han f.eks satt og tenkte på at været var skikkelig guffent og ekkelt i dag kan det ha blitt såpass stor kontrast til det hyggelige du sa at han reagerte med å le.

-det er generelt vanskelig å forklare hvorfor man ler av noe, sikkert derfor han ikke svarer deg ordentlig heller.

Annonse

Skrevet

Man ler også ofte når noe kommer lit plutselig og uventet. Kanskje han satt og tenkte på noe helt annet da du sa det? Hvis han f.eks satt og tenkte på at været var skikkelig guffent og ekkelt i dag kan det ha blitt såpass stor kontrast til det hyggelige du sa at han reagerte med å le.

-det er generelt vanskelig å forklare hvorfor man ler av noe, sikkert derfor han ikke svarer deg ordentlig heller.

Hei!

Han lo fordi jeg likesom med visse andre ting feks faktasetninger som jeg av og til liker å medele han/andre om, bare plutselig begynner å snakke eller si tanker ut i luften som han ikke forstod skulle komme osv.... Når det gjelder det han kaller løsrevne faktasetninger så er dette ting jeg vil andre skal høre, ting jeg er glad for å tenke på og som jeg tenker gjør andre like glade.

Ja ja, jeg forstår det ikke helt, men bedre nå.

I dag tidlig sa jeg feks "stakkars mann" også snakket jeg delvis for meg selv/muligens for min mann, men da lo han også og spurte hva jeg snakket om. Jeg kom da på en venn av han, som konen har klagd fælt på, jeg forklarte noe for min mann, og da sa han "men jeg skjønner ingenting", ja og slik er det av og til, jeg tenker på mine ting også, også kan jeg si ting jeg ikke vet om egentlig er for andres ører heller, noen ganger sier jeg bare ting kanskje bare for å høre min egen stemme, jeg vet ikke?

Men min psykiater har sagt jeg ikke skal mumle høyt da det er best å kun tenke inni seg, der var hun veldig klar. Det er en form for mumlesnakk, kanskje sette lyd på tanker, mest for min egen del. Men takken for mitt gode liv var rettet til min mann så at han lo der, er litt merkelig, men mye er merkelig for meg.

Jeg vet i det minste hvorfor.

Skrevet

I tillegg til det som allerede er nevnt i denne tråden kan man le a asosiasjoner. Altså når du kommer med en uventet og løsrevet kommentar, får det ham f.eks. til å tenke på andre slike kommentarer og hvordan du har det med å komme med slike

Dermed får han enda flere hyggelige, komiske og glade ting å le av.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...