Gå til innhold

Fri ved mors sykdom...barn på 11år

Anbefalte innlegg

Gjest Lill Anita

Jeg skal opereres om ca en mnd, og kommer til å gå med gips i 6-8 uker.

Vi har et barn på 11 år, og pappaen jobber i Nordsjøen, med 14 dager på jobb og 3 eller 4 uker fri.

Operasjonen kommer til å foregå midt i hans jobb-periode, og da får han fri. Mitt spørsmål er da følgende: Har han rett på fri...eventuelt få sykemelding fordi jeg ikke kan ta meg av barnet vårt i hans neste jobb-periode også?

Har nemlig regnet ut at jeg går med gips da også.

Håper du kan svare meg på dette.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37869-fri-ved-mors-sykdombarn-p%C3%A5-11%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

sykmelding får han ikke siden han ikke er syk.

Omsorgspenger kan gis når den som vanligvis tar seg av barnet er fornindret pga egen sykdom. Hva som er nødvendig her må vurderes konkret ut fra hva barnet klarer selv og hva du ikke kan hjelpe med. Når det gjelder f.eks skoleskyss så er det kommunens ansvar.

Forøvrig kan det være snakk om omsorgspermisjon iht arbmiljøloven eller tariffavtale, med eller uten lønn fra arbeidsgiver (iht avtale).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...