Gjest hietu Skrevet 29. oktober 2001 Del Skrevet 29. oktober 2001 Jeg har hatt en sterk luftveisinfeksjon i en og en halv uke nå. Da jeg fikk ørebetennelse etter en uke, begynte jeg på appocilin. Jeg har nå kun 9 tabletter igjen, og føler fremdeles at infeksjonen i brystet ikke er borte (selv om hosteanfallene er svakere og sjeldnere - helst om kvelden/natta). Øret er fremdeles døvt med svak øresus. Grunnen til at jeg har fått disse tankene er at a) ingen i familien min er blitt smittet, enda vi har tett kontakt hele veien. infeksjonen er så tung å få bort. c) de snakker så mye om dette i media, og jeg føler at det er naivt å tro at vi ikke kan rammes i Norge. Jeg er litt hypokonder fra før av, så jeg har bare tort å nevne dette for mannen min. Hvor lett/vanskelig er det å få tatt en antrhax-prøve her i Norge? Jeg har ikke lyst at legen min skal vite at jeg har disse tvangstankene dersom jeg ikke har grunn til å bekymre meg, derfor håper jeg at du kan svare meg her. Hvilket penicilin virker på Anthrax? Er appocilin for svakt?? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37873-anthrax/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Sjansen for at vi har eller fårn anthrax i Norge er meget små. I alle fall har vi ingen indikasjoner på at det finnes. Når det gjelder diagnosen regner jeg med at de fleste mikrobiologiske laboratorier vil kunne dyrke anthrax bakterier. Eventuelle prøver bør tas av klege, som gjør det hvis det er indikasjon for det. Ikke bli overrasket hvis legen du eventuelt oppsøker ikke finner indikasjon nok, bortsett fra at du er engstelig. Det er kanskje ikke nok. Førstevalget er ciprofloxacin, men vanlig penicillin er også ganske effektiv. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37873-anthrax/#findComment-143723 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.