Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I media for tiden ser man at ekstremisten Johan Galtung skriver ting som med rette tolkes som antisemittisme, om ikke verre:

http://www.dagbladet.no/2012/04/25/nyheter/innenriks/johan_galtung/antisemittisme/jodehat/21290052/

Det sier mye om hvor stor likheten i konspirasjonene og paranoiaen sitter blant ekstremister, enten denne ukes offer er muslimer, jøder eller andre. Dette (muslimer/jøder skal overta verden, og styrer "alt") går igjen og igjen hos begge. Likheten er skremmende, slående og deprimerende.

Det viser igjen og igjen hvor viktig den europeiske Menneskerettighetskonvensjonen er. Hvor viktig det er at vi står grunnstøtt mot jødehat og muslimhat, uansett hvilken vinkling det har, og hvor det kommer fra.

Og tilsvarende klare når vi fordømmer både Johan Galtung og resten av gjengen som fyller spaltene av hat mot folk pga. kjønn, legning, religion, hudfarge, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378734-j%C3%B8dehat-muslimhat-og-mr/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! har vennen din forsnakket seg?

Ikke rart du er sur. Men han er da i det minste ærlig om jødehatet sitt, i motsetning til deg som pakker det inn i bomull.

Jeg er som regel uenig i det meste Sør skriver (ikke fordi hun/han fronter spesielt problematiske oppfatninger, men fordi de sjelden er godt begrunnet eller velbalansert). Men dette innlegget skal Sør ha ros.

Du burde også kunne anerkjenne at Sør tar til motmæle mot Galtung.

...og kanskje du kunne skrive noe om den hets helt vanslige muslimer opplever, muslimer som ikke på noen måte ønsker å erobre Europa, men leve i fredelig sameksistens med sine kristne, jødiske og ateistiske brøder/søstre.

Da ville verden gått et lite skritt fremover.

Men det er kanskje lettest å være selvrettferdig. Hæh? Gjort noe galt, du? Hæh?

Gjest DOLine

Jeg er som regel uenig i det meste Sør skriver (ikke fordi hun/han fronter spesielt problematiske oppfatninger, men fordi de sjelden er godt begrunnet eller velbalansert). Men dette innlegget skal Sør ha ros.

...og kanskje du kunne skrive noe om den hets helt vanslige muslimer opplever, muslimer som ikke på noen måte ønsker å erobre Europa, men leve i fredelig sameksistens med sine kristne, jødiske og ateistiske brøder/søstre.

''Men dette innlegget skal Sør ha ros.''

Jeg er også enig i det hun skriver her.

Gjest Nord og ned.

''og kanskje du kunne skrive noe om den hets helt vanslige muslimer opplever''

Du kan heller redgjøre for hvorfor du ønsker å fremheve en bagatellmessig, til dels ikke-eksisterende problemstilling, mens du nokså utildekket drter i alt det vesentlige?

En undersøkelse i Oslo nylig viste at rundt 5% av muslimene følte seg diskriminert. Tallet er det samme som for svensker! Skal vi skrive lange avhandlinger på DOL om svenskemobbing også? at vi bør slutte med vitsene?

Ennå mer alarmerende er det relativt sett at er det over 2% av de fadtsboende nordmenn også føler seg diskriminert grunnet sin etnisitet, i sin egenby, i sitt eget land. Årsaken vet du forbannet godt, nemlig etniske arabere/kurdere/somaliere som på det groveste plager og drittkaseter spesielt landets kvinner på gater og torg, i tillegg til vold og ran rettet mot mindreårige norske barn fra de samme miljøene.

---------------------------------------------------------------------------

Og tilbake til saken: Hele 44% av byens jøder føler seg trakasserte, og hvor årsaken praktisk talt uten unntak er muslimer og deres inngroddde antisemittime og jødehat.

Så la nå andre fokusere på det som reelt faktisk ER problemet, mens du selv godt kan konstruere ikke-eksisterende problemstillinger og irrasjonelle paralleller. Men gjør det helst i stillhet.

Annonse

Gjest Nord og ned.

For én gangs skyld fullstendig (!) enig. Jeg håper mange leser innlegget ditt.

Ja, selvsagt. Men du kunne jo alltids spørre denne selvutnevnte, påklisterede talsmannen for menneskerettigheter, om hvorfor han har temmelig nøyaktig _null_ innlegg om massenedslaktingen av mennekser i Syria i disse dager, mens det er et titalls i samme periode hvor eneste hensikt er å drittkaste høyresiden i norsk politikk på mest tenkelig usaklige vis.

Gjest Nord og ned.

Nuvel, det er ikke så veldig forskjellig fra meningene jeg uttrykker i de fleste av mine innlegg. :-)

Med vennlig hilsen

''Nuvel, det er ikke så veldig forskjellig fra meningene jeg uttrykker i de fleste av mine innlegg. :-)''

Å nei vel? Her er ett innlegg hvor du henviser til "vismannen Galtung" og hans forskrude verdensbilde i positive ordelag: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=2325113

Og her et annet hvor du sitter å pludrer med din venn shitten om hvor fornuftig den samme nazikommunisten er: http://www.doktoronline.no/forum3/bin/gotomsg.wa2?MessageId=4463285

Men i grunn ikke noe nytt. Dere venstreekstremister er eksperter på å trekke labbene til seg når virkeligheten blir for påtrengende, for deretter å konstruere en ny virkelighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...