Gå til innhold

Fentiaziner og anestesi

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Enkelte fentiaziner brukes også mot kvalme utløst av andre medikamenter (cytostatika, anestesimidler)."

Gis fentiaziner (intravenøst) sammen med anestesi uten at man får beskjed om det? Bare lurer, våknet nemlig etter en operasjon for et par uker siden og følte meg SÅ rolig til sinns som jeg aldri har følt før.

(Kanskje et rart spørsmål, men det jeg tenkte var at HVIS nå denne uroen min på et eller annet nivå skyldes noe psykotisk noe.)

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det kjenner jeg ikke til. Nå er fentaziner kort fortalt bestandel i allergimedisiner. F.eks. Vallergan og Phenergan, som også brukes som sovemedisin. Kan hende det er denne effekten du har kjent.

Tror vel egentlig at roen du har følt er "rester" av anestesi og evt smertestillende.

Skrevet

Det kjenner jeg ikke til. Nå er fentaziner kort fortalt bestandel i allergimedisiner. F.eks. Vallergan og Phenergan, som også brukes som sovemedisin. Kan hende det er denne effekten du har kjent.

Tror vel egentlig at roen du har følt er "rester" av anestesi og evt smertestillende.

Fentiaziner er vel først og fremst et middel mot psykoser.

Håper noen som kjenner til det kan svare!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Fentiaziner er vel først og fremst et middel mot psykoser.

Håper noen som kjenner til det kan svare!

Ok, da har jeg tatt feil :-)

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg ser i felleskatalogen at du har helt rett. Jeg leste feil, trodde du mente fentaziner (uten i).

Skrevet

Alle medikamenter man får skal føres inn i journalen, så dette kan du finne ut ved å henvende deg til sykehuset hvor du ble operert.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...