rose23 Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Et ungt menneske jeg kjenner ligger i koma på fjerde døgnet etter hengingsforsøk... hva er oddsen for å få hjerneskade? død? Kanskje vanskelig å si... 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy. Hengning medfører betydelig risiko for alvorlig helseskade. 0 Siter
rose23 Skrevet 26. april 2012 Forfatter Skrevet 26. april 2012 Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy. Hengning medfører betydelig risiko for alvorlig helseskade. Desverre ikke høy??? Personen skulle visst frysest ned... 0 Siter
Mandolaika Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy. Hengning medfører betydelig risiko for alvorlig helseskade. ''Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy.'' Dessverre?? 0 Siter
ma.28 Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Desverre ikke høy??? Personen skulle visst frysest ned... "Dessverre ikke lav" , mente han nok. Kan nok gå fort unna for en doktor også 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 ''Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy.'' Dessverre?? Du spurte etter oddsen. Når oddsen er høy er sannsynligheten lav. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Du spurte etter oddsen. Når oddsen er høy er sannsynligheten lav. Nei, jeg har ikke spurt noe om odds. Jeg spurte bare om du virkelig mente at oddsen for hjerneskade dessverre ikke var høy. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Nei, jeg har ikke spurt noe om odds. Jeg spurte bare om du virkelig mente at oddsen for hjerneskade dessverre ikke var høy. Trådstarter spurte etter odds skulle det stå. Beklager. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Trådstarter spurte etter odds skulle det stå. Beklager. Det går bra, men jeg forstår fortsatt ikke "Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy." 0 Siter
frosken Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Det går bra, men jeg forstår fortsatt ikke "Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy." ''Det går bra, men jeg forstår fortsatt ikke "Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy."'' Nhd skrev i svaret sitt til deg at ''Når oddsen er høy er sannsynligheten lav.'' Det betyr at hans første svar kan oversettes til "Sannsynligheten for hjerneskade er dessverre ikke lav. " 0 Siter
laban Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Det går bra, men jeg forstår fortsatt ikke "Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy." Hvis oddsen er lav, er hendelsen sannsynlig. Når oddsen "dessverre ikke er høy", er den altså lav - og da er det sannsynlig med hjerneskade. Tenk på oddstipping - hvis du tipper på en storfavoritt, er oddsen veldig lav. Du får igjen bittelitt mer enn innsatsen hvis du gjetter på at favoritten går inn. Oddsen var svært lav for at Rybak skulle vinne Grand Prix. Oddsen er høy hvis du satser på at Rosenborg slås ut av Tiller i cupens 1. runde. Skjer det, får du igjen mange ganger innsatsen. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 ''Det går bra, men jeg forstår fortsatt ikke "Oddsen for hjerneskade er dessverre ikke høy."'' Nhd skrev i svaret sitt til deg at ''Når oddsen er høy er sannsynligheten lav.'' Det betyr at hans første svar kan oversettes til "Sannsynligheten for hjerneskade er dessverre ikke lav. " Takk for mer grundig forklaring. Jeg syntes nhd sin måte å skrive dette på var litt merkelig, hehe. 0 Siter
Mandolaika Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Hvis oddsen er lav, er hendelsen sannsynlig. Når oddsen "dessverre ikke er høy", er den altså lav - og da er det sannsynlig med hjerneskade. Tenk på oddstipping - hvis du tipper på en storfavoritt, er oddsen veldig lav. Du får igjen bittelitt mer enn innsatsen hvis du gjetter på at favoritten går inn. Oddsen var svært lav for at Rybak skulle vinne Grand Prix. Oddsen er høy hvis du satser på at Rosenborg slås ut av Tiller i cupens 1. runde. Skjer det, får du igjen mange ganger innsatsen. Takk for bedre forklaring, jeg synes nhd sin setning så veldig rar ut. Jeg ville ikke ha ordlagt meg sånn, men det er sjelden jeg bruker ordet odds. Jeg ville skrevet "oddsen for å få hjerneskade er lav" og trodd det betydde at sjansen/risikoen for å få hjerneskade var lav. 0 Siter
frosken Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Takk for mer grundig forklaring. Jeg syntes nhd sin måte å skrive dette på var litt merkelig, hehe. Jeg lærte også noe nytt i dag, og har ikke til hensikt å bruke uttrykket "odds" i fremtiden ;-) 0 Siter
Mandolaika Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Jeg lærte også noe nytt i dag, og har ikke til hensikt å bruke uttrykket "odds" i fremtiden ;-) ''Jeg lærte også noe nytt i dag, og har ikke til hensikt å bruke uttrykket "odds" i fremtiden ;-)'' Ikke jeg heller! 0 Siter
Katt-ja Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Du spurte etter oddsen. Når oddsen er høy er sannsynligheten lav. Selv om noen faktisk spør om oddsen - og spørsmålet er såpass alvorlig - hadde det jo vært smart av deg å omskrive det til noe mer dagligdags. Det er (som ventet) mange her som misforstår begrepet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.