Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Sushi er bare så godt ,men jeg har problemer med spisepinnene.Og spise med gaffel blir også litt vanskelig.når jeg skal dyppe retten i forskjellige sauser! Jeg bruker rett og slett fingrene (HJEMME) selv med gjester til stede! Er kansje ikke noe pent syn ,eller?? hva mener dere! 0 Siter
Bella Dotte Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Fingrene er greit, men gaffel er stilbrudd ;-) Men man kan føle seg litt lite stilig ved å spise med fingrene, da. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 ''Er kansje ikke noe pent syn ,eller?? hva mener dere!'' Ikke noe pent syn, nei! Men om du spiser alene og vasker fingrene først er det kanskje ikke så farlig? Men vil råde deg til å øve med spisepinner. 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 ''Er kansje ikke noe pent syn ,eller?? hva mener dere!'' Ikke noe pent syn, nei! Men om du spiser alene og vasker fingrene først er det kanskje ikke så farlig? Men vil råde deg til å øve med spisepinner. prøver og prøver , men fingrene mine er så stive! og det blir enda mere griseri ved bordet! Ser vel like dumt ut å bruke Skje:0) 0 Siter
Gjest Fra sidelinjen Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg har en onkel som spiser kokt fisk (torsk, kveite, laks osv.) med fingrene. Det er regelrett noe svineri, og tar seg dårlig ut når man er flere rundt bordet. Alt han tar i setter fettflekker fra fingrene. Om du er alene, så er det vel helt greit, men sammen med andre tenker jeg "nope"! 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Fingrene er greit, men gaffel er stilbrudd ;-) Men man kan føle seg litt lite stilig ved å spise med fingrene, da. Enig, føler meg veldig dum, men så er det meg som lager Sushi også da! Elsker simpelten den Retten! Nytter ikke med Skje heller da, det blir bare helt gærnt altså! 0 Siter
gullfisk Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg har lest et sted at det er greit å bruke fingrene, også i Japan. 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg har en onkel som spiser kokt fisk (torsk, kveite, laks osv.) med fingrene. Det er regelrett noe svineri, og tar seg dårlig ut når man er flere rundt bordet. Alt han tar i setter fettflekker fra fingrene. Om du er alene, så er det vel helt greit, men sammen med andre tenker jeg "nope"! Jeg har lovd vennene mine ett Sushikurs, men tror nok jeg får finne på noe annet deilig å lage til dem.Nå ble jeg skikkelig flau altså...trodde man kunne gjøre det,som med kyllingspising! der kan jeg finne på å spise med fingrene også! 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg har lest et sted at det er greit å bruke fingrene, også i Japan. Åh. takk nå ble jeg veldig lettet! "kremt" sant? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde ikke reagert på at noen spiste sushi med fingrene. Det er jo ganske så "ren" mat, ikke som å spise lapskaus, lissom. 0 Siter
Gjest Melis36 Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Spise litt med fingrene går vel med kjente til stedet,er man på restaurant derimot.... men jeg klarer heller ikke spise med pinner,gaffel er da helt greit synes jeg. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Har du fått skikkelig opplæring i bruk av spisepinner? Det er ikke vanskelig, når du bruker riktig teknikk. 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg hadde ikke reagert på at noen spiste sushi med fingrene. Det er jo ganske så "ren" mat, ikke som å spise lapskaus, lissom. nydelig ren mat og alle får egne sauseskåler! Vennene mine har ikke reagert på min spisemåte.så jeg håper de tenker som deg! De vil gjerne ha ett Sushikurs . jeg lager til meg selv en til to ganger i uken. så jeg er blitt skikkelig dreven på det! 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Har du fått skikkelig opplæring i bruk av spisepinner? Det er ikke vanskelig, når du bruker riktig teknikk. Jada! mange ganger. er bare så stiv i fingrene også ramler maten av med engang! grrr 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Spise litt med fingrene går vel med kjente til stedet,er man på restaurant derimot.... men jeg klarer heller ikke spise med pinner,gaffel er da helt greit synes jeg. he-he tør ikke å bestille Sushi på Restaurant.... jeg har da litt oppførsel! 0 Siter
gullfisk Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Åh. takk nå ble jeg veldig lettet! "kremt" sant? Du er ikke alene. Her står det at man SKAL bruke fingrene: http://www.epinions.com/hmgd-review-62E3-9FC5288-39447149-prod2?sb=1 Og her er en oppskrift på hvordan gjøre det riktig & delikat! http://homepage3.nifty.com/maryy/eng/howtoeat.htm 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Det er lett å spise med spisepinner bare man kjenner grepet, og vet at man skal bruke litt kraft i hånda når man holder i pinnene. 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Du er ikke alene. Her står det at man SKAL bruke fingrene: http://www.epinions.com/hmgd-review-62E3-9FC5288-39447149-prod2?sb=1 Og her er en oppskrift på hvordan gjøre det riktig & delikat! http://homepage3.nifty.com/maryy/eng/howtoeat.htm Tusen takk! nå ble jeg skikkelig glad,samt lærte en måte å holde Sushiretten på! Fantastisk! 0 Siter
Gjest glad i mat Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Det er lett å spise med spisepinner bare man kjenner grepet, og vet at man skal bruke litt kraft i hånda når man holder i pinnene. Alle mine venner kan det der! selv om de har spist Sushi for første gang hos meg! grrrr! Jeg får det ikke til.så nå fortsetter jeg å spise med fingrene og kooooser meg! Det er faktisk akseptert å spise med fingrene også!Gullfisken lengre ned...har sendt meg informasjon og etikette, hvordan man skal spise SUSHI med fingrene. Det var en lettelse å lese;0) trodde jeg var en gris! Men. klart jeg skal fortsette å prøve! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Alle mine venner kan det der! selv om de har spist Sushi for første gang hos meg! grrrr! Jeg får det ikke til.så nå fortsetter jeg å spise med fingrene og kooooser meg! Det er faktisk akseptert å spise med fingrene også!Gullfisken lengre ned...har sendt meg informasjon og etikette, hvordan man skal spise SUSHI med fingrene. Det var en lettelse å lese;0) trodde jeg var en gris! Men. klart jeg skal fortsette å prøve! Hehe, det viktigste er jo at du får nytt sushien selv om jeg sikkert hadde titta litt ekstra om jeg så en som spiste sushi med fingrene Sushi er nydelig, så spiller ikke så stor rolle hvordan inntaket foregår 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.