Gjest lille speil Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Jeg har veldig problemer med mitt eget speilbilde. Jeg føler ikke at jeg har et fast utseende. Jeg føler ofte at kroppen "flyter". Er det et typisk symptom på psykoselidelse/schizofreni? 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 I psykotiske perioder har mitt speilbilde forandret seg. 0 Siter
Gjest lille speil Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 I psykotiske perioder har mitt speilbilde forandret seg. Har du det også slik at det oppleves "ubehagelig" at andre kjenner igjen utseendet ditt? Det overrasker meg at de gjør det. Det er som om de har et fortrinn. Jeg har ikke et forhold til noe fast ved meg, men det har altså andre, og det gjør meg underlegen og usikker. 0 Siter
Andeby Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Om ikke typisk så i hvert fall et av mulige symptomer noen har. 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Har du det også slik at det oppleves "ubehagelig" at andre kjenner igjen utseendet ditt? Det overrasker meg at de gjør det. Det er som om de har et fortrinn. Jeg har ikke et forhold til noe fast ved meg, men det har altså andre, og det gjør meg underlegen og usikker. Det har jeg ikke men kan tenke at hvordan kan de vite at jeg er meg, når jeg ikke vet hvem jeg er. Håper du får det bedre snart, det der er slitsomt. 0 Siter
Gjest spira Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Du må være snill mot speilbildet ditt!!! Du er god nok akkurat som du er, det er vi alle. Ros deg selv hver dag. Fokuser på det du er fornøyd med, ingen er perfekte. Tenk heller hva er det minste jeg kan gjøre for å stramme opp, gå ned litt etc. Og, gjør det, gjør det med et smil Lykke til! 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 25. april 2012 Skrevet 25. april 2012 Ja, det er ikke et uvanlig symptom. 0 Siter
Gjest lille speil Skrevet 26. april 2012 Skrevet 26. april 2012 Det har jeg ikke men kan tenke at hvordan kan de vite at jeg er meg, når jeg ikke vet hvem jeg er. Håper du får det bedre snart, det der er slitsomt. ''hvordan kan de vite at jeg er meg, når jeg ikke vet hvem jeg er.'' Godt sagt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.