Gå til innhold

Speilbilde

Anbefalte innlegg

Gjest lille speil
Skrevet

Jeg har veldig problemer med mitt eget speilbilde. Jeg føler ikke at jeg har et fast utseende. Jeg føler ofte at kroppen "flyter".

Er det et typisk symptom på psykoselidelse/schizofreni?

Fortsetter under...

Skrevet

I psykotiske perioder har mitt speilbilde forandret seg.

Gjest lille speil
Skrevet

I psykotiske perioder har mitt speilbilde forandret seg.

Har du det også slik at det oppleves "ubehagelig" at andre kjenner igjen utseendet ditt? Det overrasker meg at de gjør det.

Det er som om de har et fortrinn. Jeg har ikke et forhold til noe fast ved meg, men det har altså andre, og det gjør meg underlegen og usikker.

Skrevet

Om ikke typisk så i hvert fall et av mulige symptomer noen har.

Skrevet

Har du det også slik at det oppleves "ubehagelig" at andre kjenner igjen utseendet ditt? Det overrasker meg at de gjør det.

Det er som om de har et fortrinn. Jeg har ikke et forhold til noe fast ved meg, men det har altså andre, og det gjør meg underlegen og usikker.

Det har jeg ikke men kan tenke at hvordan kan de vite at jeg er meg, når jeg ikke vet hvem jeg er. Håper du får det bedre snart, det der er slitsomt.

Skrevet

Du må være snill mot speilbildet ditt!!!

Du er god nok akkurat som du er, det er vi alle. Ros deg selv hver dag. Fokuser på det du er fornøyd med, ingen er perfekte. Tenk heller hva er det minste jeg kan gjøre for å stramme opp, gå ned litt etc. Og, gjør det, gjør det med et smil ;)

Lykke til!

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det er ikke et uvanlig symptom.

Gjest lille speil
Skrevet

Det har jeg ikke men kan tenke at hvordan kan de vite at jeg er meg, når jeg ikke vet hvem jeg er. Håper du får det bedre snart, det der er slitsomt.

''hvordan kan de vite at jeg er meg, når jeg ikke vet hvem jeg er.''

Godt sagt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...