Gå til innhold

Fødselsperm/adopperm

Anbefalte innlegg

Gjest moonalisa

Dette gjelder mor hjemme fire dager i uka og far èn, og hvordan det regnes ut hva vi vil få i trygd:

"hvilken dekningsgrad dere velger (80% eller100%)og hvilken """stillingsbrøk dere har i adopsjonspengeperioden. """"

1:

Vi tror vi velger 100% Hva betyr "stillingsbrøk vi har i adopsjonspengeperioden"?

2:

Regnes det ut fra pensjonspoengene? Far 1/5 og mor 4/5? (Far jobber nå 40% d.v.s. to dager i uka, og han tenker ta perm derfra èn dag i uka.) Far jobber ellers -i tillegg- 50% i en annen jobb og 10% som selvst. næringsdrivende. Dene ene dagen far er hjemme blir mor arbeidssøkende)

3:

Jeg mor er altså selvst. næringsdrivende før barnet kommer. Hvordan vil det regnes ut hva vi vil få i trygd?

4:

Vil trygdekontoret kunne hjelpe meg med dette (da jeg ikke på egenhånd forstår hvordan disse lovtekstene skal tolkes)?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37877-f%C3%B8dselspermadopperm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...