EnolaGay Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/Djevelen-og-jomfruen-6815749.html#.T5pOItk2fPY 0 Siter
ekte nick Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 He he jeg så ikke at du hadde lagt den ut før jeg gjorde det! 0 Siter
EnolaGay Skrevet 27. april 2012 Forfatter Skrevet 27. april 2012 He he jeg så ikke at du hadde lagt den ut før jeg gjorde det! Jo fler jo bedre. :0) 0 Siter
jubalong70 Skrevet 27. april 2012 Skrevet 27. april 2012 Enig. Hun har så inderlig rett. Artikkelen føyer seg inn i advarsler mot curlingforeldre og måten vi pakker barna inn i bomull. Stakkars barn, det kan jo tenkes de får litt motgang! Så ender de som voksne som ikke orker å dra på jobb fordi de snufser litt. Og som voksne som ikke tør å ta initiativ til å faktisk komme seg til Utøya og ta svinet, men venter på beskjed fra overordnede som ikke aner hva som foregår. 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 29. april 2012 Skrevet 29. april 2012 Synes mye var veldig godt og tankevekkende skrevet, men synes dette er forvirrende: ''Den norske reaksjon på 22. juli er denne kristne opplysningens mest slående uttrykk. Jeg kunne ikke forestilt meg lignende respons i Polen, Spania eller England: Der ser jeg for meg fordømmelser fulle av dramatisk retorikk, protester utenfor parlamentet og retten med paroler som sier «Kill the bastard! We want Death Penalty for the Monster!», spredte konspirasjonsteorier om CIA- eller KGB-engasjement etc. Men dette er fremmed i Norge. Når Djevelen slår, snakker man om mer åpenhet og mer demokrati. Selvsagt, dette er bare ord, men det er også en bekreftelse på styrken til den oppløftende, rasjonalitetsbaserte tradisjonen. En tradisjon som har fengslet hele verden.'' når hun snakker om den nprske naivismen, for å si det slik, er det ovennevnte siterte en kritikk? Eller kun en observasjon? Jeg oppfatter det som at hun mener vi ikke slår hardt nok. - Derved hennes konklusjon. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.