Gå til innhold

arr

Gjest gabrielle

Anbefalte innlegg

Gjest gabrielle
Skrevet

Hei:-) jeg har et stort problem som jeg sliter med hver eneste dag fra jeg står opp om morgenen. Når jeg var ca 13-14 år hadde jeg en periode hvor jeg drev med selvskading noe spm har resultert i at jeg føler jeg ikke kan leve livet fult ut. Blir ALDRI å klare å godta mine arr å er alltd nødt til å skule den ene armen min. så det er mye jeg ikke kan være med på. Men spørsmålet mitt er er det mulig å skjære bort noe av huden der arrenen ligger får så å sy sammen "endene" slik at det bare blir et stort arr? det er mye enklere å godta. jeg skjemmes sånn å hver gang jeg ser på arrene bringer de meg rett tilbake tilmden fæle ungdomstia mi som fikk meg til å gjøre dette. vær så snill å svare meg det er like før jeg heller kokende vann på.armen får å få et mer sosialt akseptert arr. arrene er ca 8 år gamle å helt hvite

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Da jeg var på sykehuset og skulle få "rekonstruert" arrene mine, så sa legen at det var mulig å ta hud fra låret og "legge oppå" leggene (hvor jeg har mest arr). Men at jeg da ville få et stort arr på låret og et stort arr på leggen. Jeg valgte i stedet ( som legen også syntes var best) å sy på nytt de sårene som ikke var sydd og dermed veldig brede. Derimot hadde jeg for lite hud til at han kunne fikse alle, men fikk tatt noen.

Jeg tror nok det beste er å ta kontakt med fastlegen som evnt kan henvise deg videre. Vær obs på at det kan ta lang tid, kanskje et par år, før du kommer til en evnt operasjon. Dette fordi det ikke er prioritert helsehjelp.

Det kommer jo også an på hvor mye arr du egentlig har, og hvor smale / brede de er.

Inntil du evnt får ordnet arrene, håper jeg du kan klare å leve normalt med armen din. Jeg forstår veldig godt hvor vanskelig det er, jeg sliter fremdeles med det, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke så mye på det. Det er en del av din historie. Se på det som "fighterarr".

Lykke til.

Mvh

Skrevet

Hei.

Da jeg var på sykehuset og skulle få "rekonstruert" arrene mine, så sa legen at det var mulig å ta hud fra låret og "legge oppå" leggene (hvor jeg har mest arr). Men at jeg da ville få et stort arr på låret og et stort arr på leggen. Jeg valgte i stedet ( som legen også syntes var best) å sy på nytt de sårene som ikke var sydd og dermed veldig brede. Derimot hadde jeg for lite hud til at han kunne fikse alle, men fikk tatt noen.

Jeg tror nok det beste er å ta kontakt med fastlegen som evnt kan henvise deg videre. Vær obs på at det kan ta lang tid, kanskje et par år, før du kommer til en evnt operasjon. Dette fordi det ikke er prioritert helsehjelp.

Det kommer jo også an på hvor mye arr du egentlig har, og hvor smale / brede de er.

Inntil du evnt får ordnet arrene, håper jeg du kan klare å leve normalt med armen din. Jeg forstår veldig godt hvor vanskelig det er, jeg sliter fremdeles med det, men jeg prøver så godt jeg kan å ikke tenke så mye på det. Det er en del av din historie. Se på det som "fighterarr".

Lykke til.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...