Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater medisinene mine. Jeg lengter etter hypomaniene, kjærligheten jeg føler for menneskeheten, kreativiteten, farvene, kontakten med trær, ALT! Psykologen min synes det er en meget dårlig ide å seponere. Psykiateren min sier javel, men da vil ikke han ta ansvar for deg mer. Da skriver han meg ut.

Er det ingen som forstår min lengsel? Det er som om en del av livet mitt er blitt borte. Er ikke jeg en del av dette? Er ikke hypomaniene en del av livet mitt? Jeg hadde en så vidundelig kontakt med trær. Det var litt skremmende også, for de holdte på å ta over.

Nå som jeg vet så mye, kan jeg ikke kjempe bort depresjonene? Hvor sterk er jeg egentlig?

Jeg har en dyp lengsel etter meg selv og mine egne muligheter.

Fortsetter under...

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Lengter selv litt etter å være mer psykotisk enn jeg er i dag, men ikke nok til at jeg ikke vil seponere noe som helst... det har så mange dårlige ting det medfører og. Når man blir søvnløs og syns man begynner å høre demoner som snakker til en...

Skrevet

Lengter selv litt etter å være mer psykotisk enn jeg er i dag, men ikke nok til at jeg ikke vil seponere noe som helst... det har så mange dårlige ting det medfører og. Når man blir søvnløs og syns man begynner å høre demoner som snakker til en...

Hei nøffnøff. Ønsker bare en stakkars hypomani....

Skrevet

Forstår deg veldig godt. Jeg savner oppturene mine og det å være i ett med alt, for når det var opp hadde jeg det fantastisk.

Men var til en psykiater sist uke, han var mest opptatt av hvor viktig det var at jeg tok medisiner. Ser jo selv og at jeg ikke vil være dårlig og ha nedturer, med oppturene...wow!!!

Skrevet

Hei nøffnøff. Ønsker bare en stakkars hypomani....

Fornærmet jeg deg ved å kalle deg nøffnøff? I tilfelle ber jeg om unnskyldning.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Fornærmet jeg deg ved å kalle deg nøffnøff? I tilfelle ber jeg om unnskyldning.

Hehe, nei nei =)

Annonse

Skrevet

Hehe, nei nei =)

Fint. Du har humor. :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er fullt mulig å både forstå din lengsel etter hypomanier OG samtidig holde fast på det faglige ved å sterkt anbefale deg å fortsette med medisiner.

Skrevet

Det er fullt mulig å både forstå din lengsel etter hypomanier OG samtidig holde fast på det faglige ved å sterkt anbefale deg å fortsette med medisiner.

Ja, ja. Jeg får være glad for at du forstår min lengsel etter hypomanier da. Psykiateren min sa en gang til meg da jeg klagde over mangel på hypomanier at "nå er du som alle oss andre. Det er ingen som ser de farvene du ser". Han er dyktig og klok og jeg respekterer han for hans faglige kompetanse, men kan han ikke et øyeblikk forstå! Men han er dyktig på det feltet og for han sier stadig at "dette forstår jeg ikke. Dette er det bare dere som forstår."

Han tar meg på alvor. Sluntrer ikke unna. Skjønner ikke hvor han tar kreftene fra, han som har så mange jern i ilden.

Her sitter jeg med en dyp lengsel og skriver stemnigskart. Jeg tror jeg skal inkludere dette også.

Skrevet

Jeg har vært flink pike og tatt kveldsdsen min. Men psykiateren min var full av forståelse for at jeg er lei av å ta medisiner. På den annen side har han sagt at hvis det skulle feile ham noe måtte det være bp2 for det går det an å gjøre noe med. Men han har aldri vært hypoman......

Skrevet

Ja, ja. Jeg får være glad for at du forstår min lengsel etter hypomanier da. Psykiateren min sa en gang til meg da jeg klagde over mangel på hypomanier at "nå er du som alle oss andre. Det er ingen som ser de farvene du ser". Han er dyktig og klok og jeg respekterer han for hans faglige kompetanse, men kan han ikke et øyeblikk forstå! Men han er dyktig på det feltet og for han sier stadig at "dette forstår jeg ikke. Dette er det bare dere som forstår."

Han tar meg på alvor. Sluntrer ikke unna. Skjønner ikke hvor han tar kreftene fra, han som har så mange jern i ilden.

Her sitter jeg med en dyp lengsel og skriver stemnigskart. Jeg tror jeg skal inkludere dette også.

Hei!

Det var klokt sagt det din psykiater sa :)

Jeg har selv laget lister over livet mitt, over de gode tingene og over det dårlige, det gode er så i mengder at hver gang jeg treffer på det trist så henter jeg frem listene og da blir jeg glad og rygg.

Min psykiater ble imponert over dette, hun sa, "Hvordan er du kommet på det med disse listene og oversikten" og jeg svarte det er en naturlig forlengelse av mitt øvrige listesystem. Jeg syns det var rart at hun ikke hadde tenkt på dette før.

Hun er også klok og har åpnet verden for meg ved å forklare meg hva ting betyr.

Skrevet

Hei!

Det var klokt sagt det din psykiater sa :)

Jeg har selv laget lister over livet mitt, over de gode tingene og over det dårlige, det gode er så i mengder at hver gang jeg treffer på det trist så henter jeg frem listene og da blir jeg glad og rygg.

Min psykiater ble imponert over dette, hun sa, "Hvordan er du kommet på det med disse listene og oversikten" og jeg svarte det er en naturlig forlengelse av mitt øvrige listesystem. Jeg syns det var rart at hun ikke hadde tenkt på dette før.

Hun er også klok og har åpnet verden for meg ved å forklare meg hva ting betyr.

Det var en kjempegod ide det med den listen over gode ting, Madelenemie! Jeg skriver i dagboken min hver dag og en gang jeg satt og sutret over at jeg er helt venneløs, ble jeg arg på meg selv. Jeg satt meg ned og begynte å tenke på hvilke mennekser jeg har i livet mitt. Og det var mange. Hvordan hadde jeg kunnet unngå å legge merke til det? Jeg må bare bli litt mer aktiv i forhold til disse menneskene. Men de er der for meg!

Jeg kunnne skrevet ned i boken min alt det gode jeg har i livet mitt og alt jeg savner. Det er så lett å se savnene og ikke alt det gode man faktisk har. Og så ta frem den listen når jeg føler at livet går meg imot.

Takk og en god lørdag til deg! Solen skinner og verden er vakker.

Annonse

Skrevet

Det var en kjempegod ide det med den listen over gode ting, Madelenemie! Jeg skriver i dagboken min hver dag og en gang jeg satt og sutret over at jeg er helt venneløs, ble jeg arg på meg selv. Jeg satt meg ned og begynte å tenke på hvilke mennekser jeg har i livet mitt. Og det var mange. Hvordan hadde jeg kunnet unngå å legge merke til det? Jeg må bare bli litt mer aktiv i forhold til disse menneskene. Men de er der for meg!

Jeg kunnne skrevet ned i boken min alt det gode jeg har i livet mitt og alt jeg savner. Det er så lett å se savnene og ikke alt det gode man faktisk har. Og så ta frem den listen når jeg føler at livet går meg imot.

Takk og en god lørdag til deg! Solen skinner og verden er vakker.

Hei!

Fint du likte ideen :)

Da er du i samme båt som min psykiater :)

Jeg måtte lage denne fordi jeg nå må klare meg selv i livet stadig mer, da min psykiater snart går av med pensjon og da kan jeg kun skrive til henne.

Ha en god lørdag du også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...