Gå til innhold

Endre fokus, skifte over

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Problemet for meg når det ringer på døren og min mann ikke er hjemme er at jeg da må slutte å gjøre det jeg gjør, og innstille meg på noe helt annet og krevende ved å stå rett foran et annet menneske som sier ord jeg ikke klarer så fort å ta stilling til fordi jeg er et helt annet sted.

Jeg blir revet ut av mitt eget, brått og ubehagelig, jeg finner det så frustrerende at jeg nå lurer på hva jeg kan si til vedkommende person som gjør dette. Jeg løper ofte inn på mitt rom og sier til mine barn, jeg er syk, og syk blir jeg jo akutt når det ringer på døren som regel, jeg er nesten uten unntak svært svært opptatt med noe, enten noe jeg gjør praltisik, eller noe jeg tenker på, det er umulig for meg å gjøre to ting/tenke to tanker, derfor må jo mennsker avtale og ikke bare stikke innom når de ser bilene utenfor huset. Jeg syns det er merkelig, ville de selv likt å bli forstyrret når de er opptatt?

Jeg bruker lang tid på å komme til hektene igjen etter en slik ubehagelig opplevelse. Glad vi ikke har innvolvert oss med noen naboer, ellers ville vel de ringt på døren også, jeg trenger mest av alt ro og fred.

Jeg setter aldri pris på uventet besøk, det passer meg aldri for jeg er alt for opptatt alltid! Imidlertid er det avtalt, planlagt så går det bra, så hvordan kan jeg si dette til vedkommende. Min mann sier jeg er brutalt direkte, noe jeg prøver justere på.

Jeg vil jo ikke såre mennesker.

Takknemlig for forslag. Vedkommende har til og med lest om asperger syndrom og har formidlet at vil være min venn av flere grunner, men vedkommende har ikke spurt om det passer for meg med uventet besøk. Det er en populær person (dette vet jeg pga av flere hundre venner) så hvorfor skal vedkommende

da bli venn med et totalt motsatt og kjedelig menneske som ikke er populær og som ikke liker påfunn, men mer en enstøing/huleboer, det kan man lure på?

Kanskje det er det med at motsetninger tiltrekkes, ?

Jeg tiltrekkes imidlertid ikke mot å få venner uventet på besøk.

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg tror du burde se på dette som sosial trening og prøve å jobbe deg ut av det.

Det tror jeg går veldig bra siden du er god på selvkorreksjon.

Jeg reagerer på at du til stadighet, når dette skjer, roper (sier) til barna dine at du er syk og løper inn på rommet ditt. Det er ikke heldig.

Skrevet

Jeg tror du burde se på dette som sosial trening og prøve å jobbe deg ut av det.

Det tror jeg går veldig bra siden du er god på selvkorreksjon.

Jeg reagerer på at du til stadighet, når dette skjer, roper (sier) til barna dine at du er syk og løper inn på rommet ditt. Det er ikke heldig.

Hei!

Okey, jeg har ikke tenkt på det, jeg skal tenke på det,, jeg sier, jeg roper ikke, men likevel.... Jeg blir syk av det, og min psykiater har hjulpet meg til å orke å åpne døren, men mener jeg pga av stort behov for forutsigbarhet, bare må godta en del slikt, at jeg ikke liker å få uventet besøk osv...

Men jeg skal forklare bedre for mine barn dette her, samt jobbe litt med det, men jeg tror også jeg må gjøre det klart for vedkommende at må sende sms eller mail før stikker innom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...