Gå til innhold

Taushet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er taushet verre enn at noen ber deg dra til ett vist sted???

Jeg har en venn som reagerer med taushet når han får ei melding han ikke skjønner, liker etc. Dette er så vondt. Sisit vi var sammen hadde vi det riktig så koselig, og nå tier han når jeg sier jeg savner han. Jeg føler meg brukt når ting blir slik. Hva er det som gjør at noen tier.

Fortsetter under...

Gjest ingalåmi
Skrevet

Jeg svarer sjelden på sms. Fått ny touch-telefon som er omtrent umulig å skrive på. Ikke interesserer det meg å sitte å taste heller. Vil noen meg noe så får de ringe eller skrive til meg på facebook.

At du lar deg krenke av å ikke få svar på en melding er et spørsmål du må stille deg selv. Du er kanskje litt sårbar og selvsentrert? Hva det betyr at han ikke svarer er det selvsagt ingen av oss som vet, men som jeg skrev så er det mange som ikke liker å tekste og ikke ser betydningen av det. Du får spørre han, ringe han eller noe..

Skrevet

Jeg svarer sjelden på sms. Fått ny touch-telefon som er omtrent umulig å skrive på. Ikke interesserer det meg å sitte å taste heller. Vil noen meg noe så får de ringe eller skrive til meg på facebook.

At du lar deg krenke av å ikke få svar på en melding er et spørsmål du må stille deg selv. Du er kanskje litt sårbar og selvsentrert? Hva det betyr at han ikke svarer er det selvsagt ingen av oss som vet, men som jeg skrev så er det mange som ikke liker å tekste og ikke ser betydningen av det. Du får spørre han, ringe han eller noe..

Saken er vel ikke om han svarer på sms. Han svarer i det hele tatt ikke på sms fb eller telefon.....

Det er tausheten som noen bruker som er vond, jeg vet at han ikke er alene om det.

Skrevet

Saken er vel ikke om han svarer på sms. Han svarer i det hele tatt ikke på sms fb eller telefon.....

Det er tausheten som noen bruker som er vond, jeg vet at han ikke er alene om det.

Jeg ville blitt usikker av sånn taushet og ikke visst helt hvor jeg hadde personen.

Skrevet

Jeg ville blitt usikker av sånn taushet og ikke visst helt hvor jeg hadde personen.

Ja, ikke sant, usikker og redd blir jeg av slik taushet. Synes det er en stygg måte å takle ting på jeg da.

Gjest ingalåmi
Skrevet

Det kan bety at han ikke vil ha noe med noen å gjøre. Og/ eller at han ikke vil ha med deg å gjøre. Eller det kan bety noe helt annet.

Annonse

Skrevet

Det kan bety at han ikke vil ha noe med noen å gjøre. Og/ eller at han ikke vil ha med deg å gjøre. Eller det kan bety noe helt annet.

Ja, helt sikkert..........

Skrevet

Ja, ikke sant, usikker og redd blir jeg av slik taushet. Synes det er en stygg måte å takle ting på jeg da.

Man kan bruke taushet som en slags "psykisk terror" eller makt, men jeg aner ikke om det er det som er tilfelle her. Det kan også være depresjon eller usikkerhet hos den som ikke svarer, kanskje. Vanskelig å si når man ikke kjenner personene det er snakk om.

Skrevet

Man kan bruke taushet som en slags "psykisk terror" eller makt, men jeg aner ikke om det er det som er tilfelle her. Det kan også være depresjon eller usikkerhet hos den som ikke svarer, kanskje. Vanskelig å si når man ikke kjenner personene det er snakk om.

Ja, det vet jeg, men vet at noen reagerer med taushet ved sinne, sjalusi etc.

Jeg skulle gjerne likt å vist hvorfor, det kommer da ikke noe godt ut av det, spytt ut og alt blir bedre. Jeg vil heller at vedkommende sier at jeg skal dra til helvete, det er i alle fall en reaksjon som er å forstå.

Er det noen som reagerer med taushet som kan svare også???

Gjest crashboombang
Skrevet

Ja, det vet jeg, men vet at noen reagerer med taushet ved sinne, sjalusi etc.

Jeg skulle gjerne likt å vist hvorfor, det kommer da ikke noe godt ut av det, spytt ut og alt blir bedre. Jeg vil heller at vedkommende sier at jeg skal dra til helvete, det er i alle fall en reaksjon som er å forstå.

Er det noen som reagerer med taushet som kan svare også???

Tror du rett og slett må spørre han. Jeg har selv latt være å svare på meldinger jeg synes blir for overveldende, masete eller at jeg slett ikke er interessert i vedkommende. Da har jeg som regel gitt noen hint om det først da. Men det finnes folk som ikke tar et hit, og er veldig sårbare. Da kan jeg bli taus fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal respondere/avvise, uten at vedkommende vil føle seg såret.

Skrevet

Tror du rett og slett må spørre han. Jeg har selv latt være å svare på meldinger jeg synes blir for overveldende, masete eller at jeg slett ikke er interessert i vedkommende. Da har jeg som regel gitt noen hint om det først da. Men det finnes folk som ikke tar et hit, og er veldig sårbare. Da kan jeg bli taus fordi jeg ikke vet hvordan jeg skal respondere/avvise, uten at vedkommende vil føle seg såret.

Er det en form for hersketeknikk???

Jeg har snakket litt med han om dette, men han skjønner ikke vorfor det skalvære så vondt. Han har hatt flere slike perioder gjennom de årene jeg har kjent han, men så snakker vi, eller det vil si jeg må ta initativet til at alt skal bli ok igjen. Dette er litt slitsomt fordi jeg blir så usikker.

Skrevet

Det kan være at han ikke vet hva han skal svare? Og så lar han bare være å svare istedenfor å si noe "feil"

Min mann er sånn. Blir ofte taus. Han vet ikke alltid hva han skal si, og da sier han ingenting. Og hvis han ikke vet hva han skal kjøpe til gave, så får jeg ingen gave. Jeg vet det er ikke vondt ment :-)

Skrevet

Det kan være at han ikke vet hva han skal svare? Og så lar han bare være å svare istedenfor å si noe "feil"

Min mann er sånn. Blir ofte taus. Han vet ikke alltid hva han skal si, og da sier han ingenting. Og hvis han ikke vet hva han skal kjøpe til gave, så får jeg ingen gave. Jeg vet det er ikke vondt ment :-)

Jeg tror egentlig ikke dette er vondt ment heller, men jeg blir litt usikker og redd. Redd for å miste....

Vi har bare et åpent forhold/vennskap med noe til....

Det er litt lettere hvis en kunne stille litt mer krav, men det er en mann av få ord, og vil ikke skremme han heller

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...