Gå til innhold

Lov å si "skreppe" og "snelle"?

Anbefalte innlegg

Gjest folkeskolen
Skrevet

Nå som n-ordet ikke lenger kan brukes, og dverg, handicappet og sigøyner bør unngås, er det lov å omtale det svake kjønn som skreppe og snelle?

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

LOOOOOOOL, har du kommet deg "online" nå da, gamlefar?

Gjest snuppa77
Skrevet

Tjah skreppe høres litt vulgært ut, men snelle høres jo fint ut det,

en fin snelle liksom... hadde blitt smigret jeg om noen kalte meg snelle ;-)

Så kan jeg kalle deg en gammel gubbe :)

Gjest folkeskolen
Skrevet

Tjah skreppe høres litt vulgært ut, men snelle høres jo fint ut det,

en fin snelle liksom... hadde blitt smigret jeg om noen kalte meg snelle ;-)

Så kan jeg kalle deg en gammel gubbe :)

''Så kan jeg kalle deg en gammel gubbe :)''

Er De frekk?

Gjest Melis36
Skrevet

Ja er da helt vanlig å si sjekk den skreppa eller snella hehe

Flimmer1365381250
Skrevet

Det kan du vel, men jeg forstår ikke hvorfor. Det er vel svært uvanlig å kalle menn "skreppe" eller "snelle"

Skrevet

Det kan du vel, men jeg forstår ikke hvorfor. Det er vel svært uvanlig å kalle menn "skreppe" eller "snelle"

''Det kan du vel, men jeg forstår ikke hvorfor. Det er vel svært uvanlig å kalle menn "skreppe" eller "snelle"''

Tjihi :)

Mrs. Wallace
Skrevet

*high five*

Gjest schpaa kæbe
Skrevet

Du kan kalle damer skreppe og snelle, men det høres ut som du da lever på 80-tallet enda.

• 13 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/28/2012 at 11:35 PM, Guest schpaa kæbe said:

Du kan kalle damer skreppe og snelle, men det høres ut som du da lever på 80-tallet enda.

Høres ut som 50-tallet tror jeg vi sier.

Anonymkode: 31ee5...afb

Skrevet

Skreppe? Er det selveste Søren Superstar som dukket opp fra de døde den gangen i 2012? 

Skrevet

Har en kamerat som sier «skreppe». Han er 80

Grendel
Skrevet
morsan skrev (9 timer siden):

Skreppe? Er det selveste Søren Superstar som dukket opp fra de døde den gangen i 2012? 

😅

Skrevet

Skreppesaksskreppe. Husker ikke hvor jeg har det fra. Pusur, kanskje? Var en rar østlandsdialekt i de bladene i "gamle dager" (80-tallet).

Grendel
Skrevet
morsan skrev (9 timer siden):

Ja, og det var en spalte som het "slang fra 50-tallet" om jeg ikke husker feil.

Det var vel uttrykk ungdommen brukte da Elvis var en nykommer.

AnonymBruker
Skrevet

Kjei og rype sa vi på 80-tallet.

Anonymkode: 73cc1...e48

AnonymBruker
Skrevet

Faen for en kis han søren var ja😃.

Anonymkode: 56598...068

stjernestøv
Skrevet

Hadde ei venninne som sa gubben og kjerringa, syns det var litt artig og gammeldags. 

Skrevet
stjernestøv skrev (1 time siden):

Hadde ei venninne som sa gubben og kjerringa, syns det var litt artig og gammeldags. 

Min samboer kaller foreldrene sine for "gamla" og "gamlingen". Er ikke vondt ment, hører vel litt til dialekten (han er nordfra).

stjernestøv
Skrevet
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Min samboer kaller foreldrene sine for "gamla" og "gamlingen". Er ikke vondt ment, hører vel litt til dialekten (han er nordfra).

Ja det har nok med dialekt å gjøre, her sier mange gamlingen om sin far. Min mann sier modern, det minner meg om Fleksnes hehe :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...