Gjest pbo Skrevet 28. april 2012 Skrevet 28. april 2012 Har nettopp bestillt legetime for å snakke med legen min om angst. Jeg kjenner angsten river i meg bare jeg tenker på at jeg skal gå dit å snakke om det. Jeg har slitt med sosial angst siden jeg kan huske (er 25 nå og dette har fulgt meg siden barndommen), noe som har ført til tunge depresjoner og isolasjon fra omverdenen. Jeg har ingen venner lenger og det begynner å bli slitsomt å være alene og ensom hele tiden. Jeg har aldri snakket med noen om det før. Jeg har alltid hatt et ønske om å greie og takle angsten uten hjelp av medisiner og terapi. Og jeg har blitt bedre på å takle enkelte situasjoner, jeg mestrer de ikke som en person uten angst ville gjort, men jeg klarer meg. Det jeg sliter mest med nå er å være blandt masse folk, spesielt på møter og forelesninger. Jeg blir fysisk dårlig av det og sover nesten ikke hverken før eller etter. Det er heldigvis ikke så ofte at jeg er på slike ting mer, men det er jo noen ganger i måneden. Det jeg lurer på om det er noe medikament jeg kan spørre om som jeg ikke trenger å ta hver dag, men når angsten er som verst. Jeg vil aller helst ikke bli avhengig av å måtte ta medisiner for det. Har en teori selv om at kanskje hvis jeg får litt positive assosiasjoner med å være sammen mange andre at angsten etterhvert vil slippe taket...kanskje ønsketenking? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.