Gjest (Anonymous) Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Nå er jeg så irritert! Har fått vite at en kamerat av min venn har fått omskolering. Å sa jeg - hva feiler det NN siden han skal det nå? (Er nettoppferdig med en yrkesfaglig utdannelse, er 19 år) - er det ryggen? NEI det var det ikke. Han hadde vært så lur at han hadde fremprovosert en allergi for ett av stoffene som forkommer i hans arbeidsmiljø. Gnidd inn kroppsdeler med dette stoffet, latt det sitte, utsatt delene for kulde, tørke, og andre allergifremkallende stoffer. Nå er det utviklet en kraftig eksem, han la hendene på bordet på trygdekontoret (eller hvor en ordner sånne ting), og fikk omskolering! Han skryter av dette i vennekretsen, og fremstiller segselv som en luring. (og oppfordrer andre til å gjøre det samme). Hvor er moralen? Ærlig talt, når du er nitten år, og ikke har baller nok til å velge en annen utdanning (utdanningen var bare videregående) på egen regning så er detnoe galt. Både han og foreldrene er velstående, så det er ikke direkte pengemangle dette kommer av heller!!! Jeg synes sånn mennesker heller burde få tilbud om psykiatrisk utrednig og behandling, i stede for puter under armene...på MIN regning. Hvis regning je gjerne betaler for de som er skadde/syke og må omskoleres!!! Hva synes dere - skal sånn aksepteres??? Og er kontrollen GOD NOK for hvem som får tildelt slike goder??? Sint hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37890-fusk-og-fanteri/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Har han allergi så har han allergi. For å få noe fra TK/aetat må det foreligge en lege-/spesialisterklæring på at han har en sykdom. Det er ikke noe krav at sykdommen ikke skal være selvforskylt, men for ordens skyld: Det kan jo hende han fremstiller det på denne måten overfor kamerater mens virkeligheten er en helt annen... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37890-fusk-og-fanteri/#findComment-143741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Har han allergi så har han allergi. For å få noe fra TK/aetat må det foreligge en lege-/spesialisterklæring på at han har en sykdom. Det er ikke noe krav at sykdommen ikke skal være selvforskylt, men for ordens skyld: Det kan jo hende han fremstiller det på denne måten overfor kamerater mens virkeligheten er en helt annen... Ja det ble jo en allergi ut av det...og legeerklæring. Mener ikke at potensiellt selvforskyldte sykdommer ikke skal vurderes/hjelpes, men forundres bare over at det er så lett! Og at folk synes det er greit! Inkludert TK's egne "folk"... Og jeg lurer på hva som foregår inne i hodet til de (stakkars) menneskene som gjør sånt'no... Selvfølgelig _kan_ det jo være en annen årsak, men vennene har jo "fulgt" prosessen og sett hans "selvskading". Men men... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37890-fusk-og-fanteri/#findComment-143742 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Ja det ble jo en allergi ut av det...og legeerklæring. Mener ikke at potensiellt selvforskyldte sykdommer ikke skal vurderes/hjelpes, men forundres bare over at det er så lett! Og at folk synes det er greit! Inkludert TK's egne "folk"... Og jeg lurer på hva som foregår inne i hodet til de (stakkars) menneskene som gjør sånt'no... Selvfølgelig _kan_ det jo være en annen årsak, men vennene har jo "fulgt" prosessen og sett hans "selvskading". Men men... Jeg vil råde deg til en ting - prøv deg i systemet før du uttaler deg. Det er et hav av ting og masse psykisk press man går under for å få omskolering. Kanskje det finnes en og annen slik historie - men det er i allefall ikke flertallet. Jeg er så lei av at folk tror omskolering er en dans på roser - vent til du eller en av dine nærmest blir syke så får du se at det verken er lett økonomisk eller psykisk! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37890-fusk-og-fanteri/#findComment-143825 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (Anonymous) Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg vil råde deg til en ting - prøv deg i systemet før du uttaler deg. Det er et hav av ting og masse psykisk press man går under for å få omskolering. Kanskje det finnes en og annen slik historie - men det er i allefall ikke flertallet. Jeg er så lei av at folk tror omskolering er en dans på roser - vent til du eller en av dine nærmest blir syke så får du se at det verken er lett økonomisk eller psykisk! Mener det har vært for lett for denne fyren i alle fall. Det er ikke det samme som å mene at det er for lett for _alle_. Han VAR jo ikke allergisk! Han GJORDE seg syk! Han kunne fint ha valgt en annen utdanning på "egenhånd". Vennen min har fulgt han gjennom "prosessen" - og jeg tror han har hatt mer glede av det, enn det har vært en psykisk belastning. Han spør venner og kjente om "hvor mye må du ta opp i studie lån da?" - "Jeg slipper det jeg"...Ufordragelig spør du meg. Det er så synd at en ikke kan kritisere en del av systemet, uten at samtlige brukere skal føle seg truffet midt i hjerterota. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37890-fusk-og-fanteri/#findComment-143836 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest meg Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Mener det har vært for lett for denne fyren i alle fall. Det er ikke det samme som å mene at det er for lett for _alle_. Han VAR jo ikke allergisk! Han GJORDE seg syk! Han kunne fint ha valgt en annen utdanning på "egenhånd". Vennen min har fulgt han gjennom "prosessen" - og jeg tror han har hatt mer glede av det, enn det har vært en psykisk belastning. Han spør venner og kjente om "hvor mye må du ta opp i studie lån da?" - "Jeg slipper det jeg"...Ufordragelig spør du meg. Det er så synd at en ikke kan kritisere en del av systemet, uten at samtlige brukere skal føle seg truffet midt i hjerterota. Jeg forstår hva du mener, men det er litt lett for at ett slikt tilfelle ødelegger for mange. Og jeg sier ikke noe annet en at det er en fantastisk ordning. Hadde det ikke vært for omskolering hadde jeg vært ufør, men noen luksus er det ikke... Uansett så virker denne typen utrolig umoden... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37890-fusk-og-fanteri/#findComment-143954 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.