Gå til innhold

NHD: Flytte til utlandet og behandling

Anbefalte innlegg

Gjest utlstud
Skrevet

Går til psykolog og må nok gjøre det i noen år fremover. Har kommet inn på et studium i utlandet, og livet må gå videre snart, så da lurer jeg på hvordan det blir med psykolog. Kan jeg ha rett til psykologbehandling gjennom Europeisk Helsetrygdkort eller lignende?

Jeg fungerer i hverdagen så lenge jeg har støtte til å takle det vonde når det kommer opp, og jeg mener jeg kommer til å være mye mer til nytte for den norske stat når jeg får tatt denne utdannelsen. I tillegg tar jeg opp en plass mindre i det norske helsevesenet. Sånn sett mener jeg det burde være forsvarlig å få fortsette med behandlingen i utlandet, men hvordan skjer det i praksis?

Fortsetter under...

Skrevet

Hei,

Et lite tips: For at noen skal svare på dette må du nesten si noe om hvilket land det er snakk om (eller, i det minste om det er et EU land, og i/utenfor Norden), for det er jo stor forskjell om du skal reise til Sverige eller til Malawi! :-)

Med vennlig hilsen

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det økonomiske må du spørre NAV/Helfo om.

2. Om tilbudet finnes, må du sjekke med det aktuelle studiestedet.

Skrevet

Jeg ville kontaktet ANSA, organisasjonen for norske studenter i utlandet. De vet alt som trengs å vite av praktiske ting for studenter i utlandet. Det finnes helt sikkert en løsning - jeg ville definitivt begynt å studere dersom du er motivert for dette!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...