Gjest utlstud Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Går til psykolog og må nok gjøre det i noen år fremover. Har kommet inn på et studium i utlandet, og livet må gå videre snart, så da lurer jeg på hvordan det blir med psykolog. Kan jeg ha rett til psykologbehandling gjennom Europeisk Helsetrygdkort eller lignende? Jeg fungerer i hverdagen så lenge jeg har støtte til å takle det vonde når det kommer opp, og jeg mener jeg kommer til å være mye mer til nytte for den norske stat når jeg får tatt denne utdannelsen. I tillegg tar jeg opp en plass mindre i det norske helsevesenet. Sånn sett mener jeg det burde være forsvarlig å få fortsette med behandlingen i utlandet, men hvordan skjer det i praksis? 0 Siter
Sør Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 Hei, Et lite tips: For at noen skal svare på dette må du nesten si noe om hvilket land det er snakk om (eller, i det minste om det er et EU land, og i/utenfor Norden), for det er jo stor forskjell om du skal reise til Sverige eller til Malawi! :-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 30. april 2012 Skrevet 30. april 2012 1. Det økonomiske må du spørre NAV/Helfo om. 2. Om tilbudet finnes, må du sjekke med det aktuelle studiestedet. 0 Siter
mirami Skrevet 1. mai 2012 Skrevet 1. mai 2012 Jeg ville kontaktet ANSA, organisasjonen for norske studenter i utlandet. De vet alt som trengs å vite av praktiske ting for studenter i utlandet. Det finnes helt sikkert en løsning - jeg ville definitivt begynt å studere dersom du er motivert for dette! Lykke til! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.