Gå til innhold

Vektmestring

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er vanskelig å beholde fokus på vektmestring, når det man stort sett ser rundt omkring en dreier seg om skjønnhet.

Sånn opplever jeg det, i alle fall.

Man får en vond følelse for sunn livsstil og vektmestring når en opplever at alt dreier seg om skjønnhet.

Det gjør det vanskeligere for meg.

Skriver dette på psykiatri fordi jeg føler at dette dermed dreier seg om psykologiske faktorer, om det ikke allerede gjorde det fra før av.

Fortsetter under...

Skrevet

Fokuset på skjønnhet og "sylslankhet" er enormt i det samfunnet vi lever i, uten tvil skadelig og usunt. Men her, igjen, kan du velge. Du kan velge å la deg rive med i galskapen eller dyrke en sunnere form for livsstil og kosthold.

''Man får en vond følelse for sunn livsstil og vektmestring når en opplever at alt dreier seg om skjønnhet.

Det gjør det vanskeligere for meg.''

Helt klart vanskeligere, på samme tid synes jeg nå du griper etter enhver form for unnskyldning du makter. Du kan gjøre mye, for deg selv.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Fokuset på skjønnhet og "sylslankhet" er enormt i det samfunnet vi lever i, uten tvil skadelig og usunt. Men her, igjen, kan du velge. Du kan velge å la deg rive med i galskapen eller dyrke en sunnere form for livsstil og kosthold.

''Man får en vond følelse for sunn livsstil og vektmestring når en opplever at alt dreier seg om skjønnhet.

Det gjør det vanskeligere for meg.''

Helt klart vanskeligere, på samme tid synes jeg nå du griper etter enhver form for unnskyldning du makter. Du kan gjøre mye, for deg selv.

Klart det, det bør ikke brukes som noen unnskyldning dette...

Sier bare at det er lite fokus på dette i forhold til _overvekt_. Det syns ofte bare å være snakk om det i forhold til undervekt.

Men men.

Skrevet

Klart det, det bør ikke brukes som noen unnskyldning dette...

Sier bare at det er lite fokus på dette i forhold til _overvekt_. Det syns ofte bare å være snakk om det i forhold til undervekt.

Men men.

Jeg vet ikke om fokuset er lite, men kanskje feil? Alle disse slankekurene og lovnader om et lykkelig og bedre liv bare man går ned 5-10-30 kg. Det er vanskelig å gå ned i vekt i utgangspunktet, det er kolossalt vanskelig å gå ned i vekt dersom man itillegg strever psykisk. Jeg tenker som så at dersom du klarer litt hver dag så er faktisk det bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...