Gjest SMIRnøff Skrevet 2. mai 2012 Skrevet 2. mai 2012 Det er vanskelig å beholde fokus på vektmestring, når det man stort sett ser rundt omkring en dreier seg om skjønnhet. Sånn opplever jeg det, i alle fall. Man får en vond følelse for sunn livsstil og vektmestring når en opplever at alt dreier seg om skjønnhet. Det gjør det vanskeligere for meg. Skriver dette på psykiatri fordi jeg føler at dette dermed dreier seg om psykologiske faktorer, om det ikke allerede gjorde det fra før av. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. mai 2012 Skrevet 2. mai 2012 Fokuset på skjønnhet og "sylslankhet" er enormt i det samfunnet vi lever i, uten tvil skadelig og usunt. Men her, igjen, kan du velge. Du kan velge å la deg rive med i galskapen eller dyrke en sunnere form for livsstil og kosthold. ''Man får en vond følelse for sunn livsstil og vektmestring når en opplever at alt dreier seg om skjønnhet. Det gjør det vanskeligere for meg.'' Helt klart vanskeligere, på samme tid synes jeg nå du griper etter enhver form for unnskyldning du makter. Du kan gjøre mye, for deg selv. 0 Siter
Gjest SMIRnøff Skrevet 2. mai 2012 Skrevet 2. mai 2012 Fokuset på skjønnhet og "sylslankhet" er enormt i det samfunnet vi lever i, uten tvil skadelig og usunt. Men her, igjen, kan du velge. Du kan velge å la deg rive med i galskapen eller dyrke en sunnere form for livsstil og kosthold. ''Man får en vond følelse for sunn livsstil og vektmestring når en opplever at alt dreier seg om skjønnhet. Det gjør det vanskeligere for meg.'' Helt klart vanskeligere, på samme tid synes jeg nå du griper etter enhver form for unnskyldning du makter. Du kan gjøre mye, for deg selv. Klart det, det bør ikke brukes som noen unnskyldning dette... Sier bare at det er lite fokus på dette i forhold til _overvekt_. Det syns ofte bare å være snakk om det i forhold til undervekt. Men men. 0 Siter
XbellaX Skrevet 2. mai 2012 Skrevet 2. mai 2012 Klart det, det bør ikke brukes som noen unnskyldning dette... Sier bare at det er lite fokus på dette i forhold til _overvekt_. Det syns ofte bare å være snakk om det i forhold til undervekt. Men men. Jeg vet ikke om fokuset er lite, men kanskje feil? Alle disse slankekurene og lovnader om et lykkelig og bedre liv bare man går ned 5-10-30 kg. Det er vanskelig å gå ned i vekt i utgangspunktet, det er kolossalt vanskelig å gå ned i vekt dersom man itillegg strever psykisk. Jeg tenker som så at dersom du klarer litt hver dag så er faktisk det bra. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.