Gå til innhold

CMV - HIV?

Anbefalte innlegg

Gjest Trooper

Har lest en del om CMV, er temmelig sikker på at jeg er angrepet i øyne, mage og lunger.

Jeg har IKKE hovne lymfeknuter.

Jeg har aldri testet meg mot HIV.

Jeg har Ucerøs Collitt, er nå 41 år, har hatt Ulcerøs collitt i nesten 20 år, mann.

Dersom jeg har blitt smittet av HIV, skjedde dette for 5 år siden.

Ville jeg hatt hovne lymfeknuter i dag dersom jeg var smittet?

Har lest at behandling mot CMV er vanskelig. Pasienter overlever ca 12mnd etter sykdommens utbrudd. Korrekt?

Kan det være sammenheng mellom CMV og Ulcerøs Collitt, uten HIV?

Nervøs.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37904-cmv-hiv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrob

Kjære Trooper,

Det var et (?) omfattende spørsmål. Først om HIV: store lymfeknyter kan forekomme etter HIV infeksjon, menn det er ikke forutsetning. De symptomer du nevner gir meg ikke assossiasjon med HIV, men hvis du har spesieltt grunn til å være engstelig er det best å få det testet. Også var det CMV: Dette er et virus, som de fleste av oss blir infisert med, og etter infeksjonen forblir viruset i organismen. Det er sjelden at den første infeksjonen (primærinfeksjon) gir symptomer.) Av og til kan det sovende viruset reaktiveres. Igjen, hos forøvrig friske personer gir slike reaktiveringer ingen symptomer. Jeg tror derfor lite på det at dine symptomer skyldes CMV. Hos personer med svekket immunforsvar kan CMV, både som første gangsinfeksjon og som reaktivering, forårsake symptomer fra tarmsystem, lungene, øyene (retinitt: dvs. betennelse på netthinnen). og andre. Jeg tror ikke at CMV infeksjoner har noe alvorligere forløp hos pasienter med ulcerøs colitt med mindre du får nokså tung behandling med steroider. Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/37904-cmv-hiv/#findComment-143926
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...