vilde2002 Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Hei dr.kveim ! Går det an å foreta en brystløftoperasjon mens man har silikoninnlegg i brystene ? Lurer på dette i forbindelse med at jeg er gravid og muligens vil amme barnet. Er redd de vil bli veldig slappe... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37905-brystl%C3%B8ft-etter-silikonproteser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
hewa Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har silikonproteser, har hatt de siden 1992. Jeg fødte ei jente for 10 uker siden, men jeg ammer ikke. Brystene har blitt slappere og mye mykere en før, selv om jeg ikke ammer. Jeg har vært i kontakt med en plastisk kirurg og jeg vurderer mer silikon, for å få de fastere igjen. Legen sa at hvis det var mer en 23 cm fra halsgropen til brystvorten kunne jeg trenge brystløft. Så det er ikke noe problem selv om du har proteser. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37905-brystl%C3%B8ft-etter-silikonproteser/#findComment-143930 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vilde2002 Skrevet 1. november 2001 Forfatter Del Skrevet 1. november 2001 Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har silikonproteser, har hatt de siden 1992. Jeg fødte ei jente for 10 uker siden, men jeg ammer ikke. Brystene har blitt slappere og mye mykere en før, selv om jeg ikke ammer. Jeg har vært i kontakt med en plastisk kirurg og jeg vurderer mer silikon, for å få de fastere igjen. Legen sa at hvis det var mer en 23 cm fra halsgropen til brystvorten kunne jeg trenge brystløft. Så det er ikke noe problem selv om du har proteser. Hilsen Takk for svaret !!! Da vet jeg det... Du skriver at du valgte å ikke amme. Går det greit med bare morsmelkerstatning synes du ? Fikk du sprøyte/tabletter på barsel/føden for å stoppe melkeproduksjonen ? Jeg lurer på om jeg skal gjøre det, for vi med proteser kan jo få helt sinnsyk melkespreng, og da er det lett å gi opp + at brystene blir til bare løs hud, da... Hvordan har jordmor/helsesøster og andre reagert på ditt valg om ikke å amme ? Det er jo liksom det viktigste her i verden, tror enkelte ?! Håper du kan gi meg svar på dette ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37905-brystl%C3%B8ft-etter-silikonproteser/#findComment-144021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mam Skrevet 1. november 2001 Del Skrevet 1. november 2001 Jeg er i samme situasjon som deg. Jeg har silikonproteser, har hatt de siden 1992. Jeg fødte ei jente for 10 uker siden, men jeg ammer ikke. Brystene har blitt slappere og mye mykere en før, selv om jeg ikke ammer. Jeg har vært i kontakt med en plastisk kirurg og jeg vurderer mer silikon, for å få de fastere igjen. Legen sa at hvis det var mer en 23 cm fra halsgropen til brystvorten kunne jeg trenge brystløft. Så det er ikke noe problem selv om du har proteser. Hilsen Hei !! Jeg fikk innlagt silikon for 3 år siden . Jeg ble gravid noen mnd. senere og har ei jente på snart 2 år . Hun var prematur 2 mnd . Men allikevel fikk jeg beskjed om at jeg bare skulle amme henne. Det gjorde jeg også i 4 mnd. Gikk kjempe fint , og jeg hadde nok melk , helt til vi begynte å flytte , Men det er noe annet 1 Lykke til . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37905-brystl%C3%B8ft-etter-silikonproteser/#findComment-144022 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dr med Morten R Kveim, Plastisk Kirurg Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Jeg tillater meg a rade deg til a amme barnet hvis du far det til. Forandringen i brystene har i stor grad skjedd allerede, og nar brystene er tilbake til normaltilstand igjen kan de eventuelt strammes opp med brystloft om dette skulle vare nodvendig. Husk ogsa at det er veldig individuelt hvor mye brystene forandrer seg i denne prosessen, slik at det er slett ikke sikkert det blir sa "ille" som du frykter. Til slutt: husk at morsmelken er like fin selv om du har proteser ! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37905-brystl%C3%B8ft-etter-silikonproteser/#findComment-144227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hewa Skrevet 2. november 2001 Del Skrevet 2. november 2001 Takk for svaret !!! Da vet jeg det... Du skriver at du valgte å ikke amme. Går det greit med bare morsmelkerstatning synes du ? Fikk du sprøyte/tabletter på barsel/føden for å stoppe melkeproduksjonen ? Jeg lurer på om jeg skal gjøre det, for vi med proteser kan jo få helt sinnsyk melkespreng, og da er det lett å gi opp + at brystene blir til bare løs hud, da... Hvordan har jordmor/helsesøster og andre reagert på ditt valg om ikke å amme ? Det er jo liksom det viktigste her i verden, tror enkelte ?! Håper du kan gi meg svar på dette ! Jeg hadde planer om å amme babyen min da jeg ble gravid, har aldri tenkt på noe annet. Jeg trodde det skulle går greit, kanskje litt mer melkespreng - men ikke mer en det. Jeg leste mye om amming og begynte å grue meg for dette, det virket som om de "fleste" slet veldig og at dette ikke var noen enkel sak. Jeg tok det opp med jordmor, at jeg bekymret meg. Hun frarådet meg faktisk å amme, hun mente at de aller fleste fikk problemer og slet seg ut psykisk pga. dette. Det var ikke bra hverken for mor eller barn mente hun. Jeg tok dette opp med to andre jordmødre og de sa det samme. De hadde dårlig erfaring med brystoperertre. Etter mye tankevirksomher bestemte jeg meg for å ikke amme. Jeg var redd for at problemer med ammingen ville ødlegge barseltiden for barnet og meg. Må tilføye at jeg hadde fødselsangs (fikk planlagt keisersnittt og har hatt deprisjoner før, og var redd for å få dette etter fødselen. Jeg sa i fra til min jordmor at jeg hadde bestemmt meg for å ikke amme, dette skrev hun i mine papirer. Jeg sa også i fra på sykehuset at jeg ikke skulle amme og at jeg ville ha den tabletten som stopper melken. Jeg fikk ingen reaksjoner på dette, hva de tenkte hvet ikke jeg - men ingen sa et ord. Jeg fikk tabletten min og ingen melk. I ettertid har jeg lest at det går fint å amme med silikon, har sett mange bilder på en amerikansk nettside av kvinner som har ammet med sililkon, før og etter. Brystene forandret seg ikke så mye, de var fortsatt fine :-) Jeg tror de jordmødrene jeg snakket med "skjærer alle brystopererte over en kam". Det er jo de som har hatt reduksjon som, som oftest ikke kan amme. Det er ikke noe "tap" for meg å ikke amme, jeg synes det er deilig å lettvint å gi flaske. Men det beste for babyen er helt klart morsmelk, så hadde jeg vist jeg det vet nå, ja da hadde jeg gjort et forsøk. Puppene min har forandret seg selv om jeg ikke ammer, selve svangerskapet forandret dem. Og det er jo snart 10 år siden jeg fikk silikon, så det er jo ikke så rart da :-) De har jo snart gått ut på dato ;-))) Lykke til uansett. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37905-brystl%C3%B8ft-etter-silikonproteser/#findComment-144230 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.