Wulfi Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Jeg har noen venner som bruker Efedrin for å holde seg våkne om natta. (De jobber nattskift). Jeg har tidligere brukt koffein tabletter til dette ,men er litt usikker på hvor lurt det er. Hva er minst farlig å bruke ? I løpet av en kveld har jeg kanskje tatt 4 koffeintabletter eller efedrin tabletter.....Er det for mye ??? *litt engstelig* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37916-efedrin-koffein-farlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kroppsbyggeren Skrevet 30. oktober 2001 Del Skrevet 30. oktober 2001 Koffein er helt greit å bruke så lenge du ikke har noen ubehag! Dvs. noen tåler koffein bedre enn andre. Det er anbefalt at man ikke tar mer enn 200mg koffein pr dose, og at man ikke tar mer enn 3doser daglig (spredt utover dagen). Tror jeg leste at koffein har halveringstid på 4timer (er ikke 100% sikker). Effedrin, derimot, KAN være farlig. Dette stoffet kan også gi en rekke ubehagelige bivirkninger, blant disse er blodpropp, hjerneslag og hjerteinfarkt de alvorligste. Men mest sannsynlig er bivirkningene bare ubehagelige. Effekten til effedrin og koffein kan ikke engang sammenlignes. Noen folk sier at effedrin er like ubehagelig som en STOR dose koffein (3-400mg). Personlig ville jeg aldri rørt effedrin, særlig ikke i kombinasjon med koffein. Konklusjon... fortsett med koffein-tabs hvis det er nok! Men... ikke ta koffein hver dag, for da mister du den oppkvikkende effekten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37916-efedrin-koffein-farlig/#findComment-143832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wulfi Skrevet 30. oktober 2001 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2001 Koffein er helt greit å bruke så lenge du ikke har noen ubehag! Dvs. noen tåler koffein bedre enn andre. Det er anbefalt at man ikke tar mer enn 200mg koffein pr dose, og at man ikke tar mer enn 3doser daglig (spredt utover dagen). Tror jeg leste at koffein har halveringstid på 4timer (er ikke 100% sikker). Effedrin, derimot, KAN være farlig. Dette stoffet kan også gi en rekke ubehagelige bivirkninger, blant disse er blodpropp, hjerneslag og hjerteinfarkt de alvorligste. Men mest sannsynlig er bivirkningene bare ubehagelige. Effekten til effedrin og koffein kan ikke engang sammenlignes. Noen folk sier at effedrin er like ubehagelig som en STOR dose koffein (3-400mg). Personlig ville jeg aldri rørt effedrin, særlig ikke i kombinasjon med koffein. Konklusjon... fortsett med koffein-tabs hvis det er nok! Men... ikke ta koffein hver dag, for da mister du den oppkvikkende effekten. Tar bare koffein ELLER effedrin av og til annen hver mnd eller no sånn.... Syns efedrinen virker bedre ,og har ikke hatt "ubehagelige" bivirkninger. Det eneste er at det kjennes ut som om håret står rett til værs....*ler* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37916-efedrin-koffein-farlig/#findComment-143833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 31. oktober 2001 Del Skrevet 31. oktober 2001 Koffein er helt greit å bruke så lenge du ikke har noen ubehag! Dvs. noen tåler koffein bedre enn andre. Det er anbefalt at man ikke tar mer enn 200mg koffein pr dose, og at man ikke tar mer enn 3doser daglig (spredt utover dagen). Tror jeg leste at koffein har halveringstid på 4timer (er ikke 100% sikker). Effedrin, derimot, KAN være farlig. Dette stoffet kan også gi en rekke ubehagelige bivirkninger, blant disse er blodpropp, hjerneslag og hjerteinfarkt de alvorligste. Men mest sannsynlig er bivirkningene bare ubehagelige. Effekten til effedrin og koffein kan ikke engang sammenlignes. Noen folk sier at effedrin er like ubehagelig som en STOR dose koffein (3-400mg). Personlig ville jeg aldri rørt effedrin, særlig ikke i kombinasjon med koffein. Konklusjon... fortsett med koffein-tabs hvis det er nok! Men... ikke ta koffein hver dag, for da mister du den oppkvikkende effekten. Efedrin kan gi blodtrykksstigning og rytmeforstyrrelser i hjertet. Koffein er heller ikke ufarlig. Abstinensplager i form av hodepine, tretthet og irritabilitet er dog de hyppigste problemene. Efedrin og koffein bør ikke kombineres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37916-efedrin-koffein-farlig/#findComment-143938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vegard Skrevet 2. september 2004 Del Skrevet 2. september 2004 Jeg bruker koffeinpiller daglig mot min sterke tretthet. Tar 200 mg. 2-3 ganger daglig. Når jeg trener bruker jeg 400 mg. Koffein og 50 mg. Effedrin. Dette gir meg mer energi og jeg får mer ut av treningen. Vet ikke hvor farlig det er, men det er sikkert ikke helt sundt. Unngå å bruke det hvis du lider av hjertelidelser. Man bruker hjertet litt hardere da man tar dette... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/37916-efedrin-koffein-farlig/#findComment-1012268 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.