Gå til innhold

Oppbevare pavlova?


Gjest aldri laget før

Anbefalte innlegg

Gjest aldri laget før

Jeg skal bake en pavlova, atså marengsbunnen, 6 dager før den skal brukes.

Hvordan skal jeg oppbevare den best denne tiden?

Putte den i plastfolie og fryse den?

Aluminiumsfolie og fryse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Psyk av alt

Jeg lurer egentlig på om marengs kan fryses med vellykket resultat? Blir det ikke lett mykt og klissete ved tining? Mulig jeg tar feil, altså. Hvis jeg skulle fryst marengs så ville jeg pakket den inn i matpapir. Og sørget for at den var helt avkjølt før jeg fryste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kan godt fryses, jeg ville puttet den i en plastpose tror jeg. Pynt den mens den er halvfrossen og det er visstnok lettere å dele den i pene stykker når den er halvfrossen enn når den er helt tint.

*sikle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aldri laget før

Den kan godt fryses, jeg ville puttet den i en plastpose tror jeg. Pynt den mens den er halvfrossen og det er visstnok lettere å dele den i pene stykker når den er halvfrossen enn når den er helt tint.

*sikle*

Hmm..den skal jo ikke pyntes før rett før servering, ellers blir marengsen myk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aldri laget før

Jeg lurer egentlig på om marengs kan fryses med vellykket resultat? Blir det ikke lett mykt og klissete ved tining? Mulig jeg tar feil, altså. Hvis jeg skulle fryst marengs så ville jeg pakket den inn i matpapir. Og sørget for at den var helt avkjølt før jeg fryste den.

Ja, er i tvil jeg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Har egentlig ikke peiling, men ville ikke tro det var noen god idé å pakke marengs i plast, enten det fryses eller ikke. Noe av det viktigste ved marengs er jo sprøheten, og jeg antar den forsvinner i plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm..den skal jo ikke pyntes før rett før servering, ellers blir marengsen myk..

Marengsen tiner så fort at du trenger ikke ta den opp særlig lenge før servering. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest aldri laget før

Den kan fint oppbevares i boks, om den ikke er kjempedier. da.

Boks....teller sånn kakefrakter i hardplast som boks, eller må den være tett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boks....teller sånn kakefrakter i hardplast som boks, eller må den være tett?

Den er vel tett nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

brilleslangen

Jeg har bakt pavlovabunn i rund form og frosset det ned. Lot den ligge i en kaketine i fryseren. Når jeg tok den opp tok jeg av lokket ei lita stund men vet ikke om det er nødendig. så kjørte vi til selskapet med bunnen i lukket kaketine, med pisket krem blandet med vaniljekrem i en beholder og bæra i en beholder og opphakket kivi i en annen. Vel fremme var det bare å smøre utover kremen, og hå på frukt/bær... Og kaka var så perfekt som det gikk å få den. Marengsen var stiv ytterst og litt seig i midten, og kaka smakte alldeles fortreffelig. Akkurat slik pavlova skal. Og når sant skal sies forsvant kaka så fort at det ikke ble nok til alle som ville ha.. så neste gang må jeg lage dobbel posjon og steke den i langpanne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppbevar den for all del lufttett, lufttett og lufttett!

Jeg gjorde ikke det, og kunne like gjerne servert tyggis med krem og bær... Men smaken var god, da. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...