Gå til innhold

Madelenemie


Gjest SMIRnøff

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff

Hei, har du lyst til å fortelle litt hvordan det er å ha asperger? Syns du er flink til å skrive, og jeg lurer veldig på det - jeg skjønner det ikke, ser du... sykdommen/tilstanden... jeg ser egnetlig ikke hva problemet er, hehe. :-P Men det er jo selvsagt problematisk, det er bare at jeg ikke skjønner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...
Madelenemie

Hei!

Du stiller meg det spørsmål jeg er mest redd for å få :)

Da min nabo som er fastlege inviterte meg inn en kveld og jeg takket ja fordi, pleier si nei takk, så var jeg så redd for at skulle begynne å stille meg spørsmål om asperger syndrom. (Vet at jeg har det for barnet har sagt for en venn med mitt barn)

Jeg prøvde å snakke uavbrutt om noe innenfor biologi, samt at jeg ble imponert over det vakre nye huset,

Jeg kan ikke svare på slike spørsmål, de er så vide, så store og jeg vet ikke hvor begynne.

Er du motsatt av asperger syndrom ?

Noen ganger gir du meg ikke det inntrykket, :)

Noen ganger skriver du at du er ensom, jeg er innerst inne ensom, men jeg skjønner meg så lite på mennesker, venner, vennskap, prøver finne systemet, men finner det ikke.

De jeg føler er mine venner sier andre ikke er det, det er så innviklet. Det er noen positive ting ved meg, jeg lyver ikke, jeg kan knapt lyve, jeg stoler på mennesker, jeg er følger regler og skjønner ikke hvorfor bryte dem. Jeg er annerledes inni, men ikke på utsiden.

Jeg skjønner ikke alt du skriver, men noe, best det med matematikk som du skrev :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Du stiller meg det spørsmål jeg er mest redd for å få :)

Da min nabo som er fastlege inviterte meg inn en kveld og jeg takket ja fordi, pleier si nei takk, så var jeg så redd for at skulle begynne å stille meg spørsmål om asperger syndrom. (Vet at jeg har det for barnet har sagt for en venn med mitt barn)

Jeg prøvde å snakke uavbrutt om noe innenfor biologi, samt at jeg ble imponert over det vakre nye huset,

Jeg kan ikke svare på slike spørsmål, de er så vide, så store og jeg vet ikke hvor begynne.

Er du motsatt av asperger syndrom ?

Noen ganger gir du meg ikke det inntrykket, :)

Noen ganger skriver du at du er ensom, jeg er innerst inne ensom, men jeg skjønner meg så lite på mennesker, venner, vennskap, prøver finne systemet, men finner det ikke.

De jeg føler er mine venner sier andre ikke er det, det er så innviklet. Det er noen positive ting ved meg, jeg lyver ikke, jeg kan knapt lyve, jeg stoler på mennesker, jeg er følger regler og skjønner ikke hvorfor bryte dem. Jeg er annerledes inni, men ikke på utsiden.

Jeg skjønner ikke alt du skriver, men noe, best det med matematikk som du skrev :)

''De jeg føler er mine venner sier andre ikke er det, det er så innviklet''

Det er hva du føler som betyr noe. Hva det heter betyr ingenting. Jeg har kollegaer jeg føler mer vennskap for enn andre kollegaer. Noen har jeg litt kontakt med utenom jobben. De står meg ikke så nære som venninner jeg har kjent i mange år, men likevel er de i grenseland mellom venner og bare kollegaer.

Om jeg da velger å kalle dem venn eller kollegaer, spiller ingen rolle. Jeg synes ikke du trenger å være så opptatt av hva det heter.

Så har jeg den gamle studentgjengen til mannen min som jeg har tilbragt tid med i over 20 år. Jeg omtaler dem som "vennene våre", men jeg kaller ingen av damene i gjengen for "venninna mi" . Jeg vet ikke hvorfor, men det føles ikke naturlig, selv om andre sikkert ville ha gjort det.

Så har jeg veninner hvor det absolutt ikke er noen tvil.

Så det er ikke bare du som ikke helt vet hvor grensen går mellom vennskap og bekjentskaper. Forskjellen på meg og deg er bare at jeg ikke trenger å vite det og jeg vet at det ikke finnes noen grense. Det finnes ikke noe system på det. Du må bare kjenne på hva som føles naturlig for deg selv. Hvis du føler at det er venn, så kaller du det en venn. Det er slik andre gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''De jeg føler er mine venner sier andre ikke er det, det er så innviklet''

Det er hva du føler som betyr noe. Hva det heter betyr ingenting. Jeg har kollegaer jeg føler mer vennskap for enn andre kollegaer. Noen har jeg litt kontakt med utenom jobben. De står meg ikke så nære som venninner jeg har kjent i mange år, men likevel er de i grenseland mellom venner og bare kollegaer.

Om jeg da velger å kalle dem venn eller kollegaer, spiller ingen rolle. Jeg synes ikke du trenger å være så opptatt av hva det heter.

Så har jeg den gamle studentgjengen til mannen min som jeg har tilbragt tid med i over 20 år. Jeg omtaler dem som "vennene våre", men jeg kaller ingen av damene i gjengen for "venninna mi" . Jeg vet ikke hvorfor, men det føles ikke naturlig, selv om andre sikkert ville ha gjort det.

Så har jeg veninner hvor det absolutt ikke er noen tvil.

Så det er ikke bare du som ikke helt vet hvor grensen går mellom vennskap og bekjentskaper. Forskjellen på meg og deg er bare at jeg ikke trenger å vite det og jeg vet at det ikke finnes noen grense. Det finnes ikke noe system på det. Du må bare kjenne på hva som føles naturlig for deg selv. Hvis du føler at det er venn, så kaller du det en venn. Det er slik andre gjør det.

Hei!

:)

Takk det var et fint svar.

Så fint at jeg nå føler du er min venn, ja for det er sånne svar jeg tror venner gir.

Ja du skjønner det at jeg trenger ofte detaljforklaringer på ting, når det kommer til prosesser eks biokjemi eller genetikk eller fysikk og sannsynlighet så er slike detaljer vesentlige, når det kommer til mellommenneskelige relasjoner så blir det ikke fult så lett. Derfor var ditt svar godt.

Er du nå min venn?

Vil du hilse på meg om du treffer meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

:)

Takk det var et fint svar.

Så fint at jeg nå føler du er min venn, ja for det er sånne svar jeg tror venner gir.

Ja du skjønner det at jeg trenger ofte detaljforklaringer på ting, når det kommer til prosesser eks biokjemi eller genetikk eller fysikk og sannsynlighet så er slike detaljer vesentlige, når det kommer til mellommenneskelige relasjoner så blir det ikke fult så lett. Derfor var ditt svar godt.

Er du nå min venn?

Vil du hilse på meg om du treffer meg ?

''Er du nå min venn?''

Selvfølgelig er jeg din venn. Vi er avstandsvenner :-)

'' Vil du hilse på meg om du treffer meg ?''

Om jeg visste hvem du var når jeg traff deg, ville jeg helt sikkert stoppet og hilst på deg :-) Vi handler på det samme kjøpesenteret har jeg skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Madelenemie

''Er du nå min venn?''

Selvfølgelig er jeg din venn. Vi er avstandsvenner :-)

'' Vil du hilse på meg om du treffer meg ?''

Om jeg visste hvem du var når jeg traff deg, ville jeg helt sikkert stoppet og hilst på deg :-) Vi handler på det samme kjøpesenteret har jeg skjønt.

Hei!

Handler du også på Storo?

Bor du i Sogn bydel også?

Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :)

Da vil jeg si "Ja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Er du nå min venn?''

Selvfølgelig er jeg din venn. Vi er avstandsvenner :-)

'' Vil du hilse på meg om du treffer meg ?''

Om jeg visste hvem du var når jeg traff deg, ville jeg helt sikkert stoppet og hilst på deg :-) Vi handler på det samme kjøpesenteret har jeg skjønt.

Hei!

Handler du også på Storo?

Bor du i Sogn bydel også?

Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :)

Da vil jeg si "Ja".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

Handler du også på Storo?

Bor du i Sogn bydel også?

Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :)

Da vil jeg si "Ja".

''Handler du også på Storo?''

Ja, det gjør jeg. Ikke når jeg bare skal handle mat, men hvis jeg skal klær sko eller kjøpe julegaver foretrekker jeg Storo :-)

''Bor du i Sogn bydel også?''

Nei, jeg gjør ikke det.

''Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :) Da vil jeg si "Ja"''

He he, jeg pleier å være ganske konsentrert selv for jeg er så opptatt av å bli raskt ferdig med det jeg skal gjøre gjerne og oppserverer sjelden folk, hvis jeg da ikke setter meg på en kafe og tar livet med ro. Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å spørre noen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Handler du også på Storo?''

Ja, det gjør jeg. Ikke når jeg bare skal handle mat, men hvis jeg skal klær sko eller kjøpe julegaver foretrekker jeg Storo :-)

''Bor du i Sogn bydel også?''

Nei, jeg gjør ikke det.

''Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :) Da vil jeg si "Ja"''

He he, jeg pleier å være ganske konsentrert selv for jeg er så opptatt av å bli raskt ferdig med det jeg skal gjøre gjerne og oppserverer sjelden folk, hvis jeg da ikke setter meg på en kafe og tar livet med ro. Jeg hadde nok ikke tatt sjansen på å spørre noen ;-)

Hei!

:) ja så er vi like der :)

Hvilken bydel bor du i?

Elektra bor i sogn bydel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Handler du også på Storo?

Bor du i Sogn bydel også?

Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :)

Da vil jeg si "Ja".

''Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg''

Evt hvis man får øye på en rasende kvinne som haster hjem fra malingbutikken med nye forsyninger :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

''Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg''

Evt hvis man får øye på en rasende kvinne som haster hjem fra malingbutikken med nye forsyninger :-)

Hei!

Akkurat ja :)

Da har jeg nok kranglet litt igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hei!

:) ja så er vi like der :)

Hvilken bydel bor du i?

Elektra bor i sogn bydel.

''Hvilken bydel bor du i?''

Jeg ønsker ikke å røpe det på dol :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Handler du også på Storo?

Bor du i Sogn bydel også?

Ja ja hvis du ser en ser ut til å telle eller er veldig konsentrert så er det kanskje meg, da kan du si "Hei er det Madelenemie" :)

Da vil jeg si "Ja".

Sogn bydel finnes da ikke lenger ;-)

Du bor nok i Nordre Aker, slik som visse andre :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babompibom

Sogn bydel finnes da ikke lenger ;-)

Du bor nok i Nordre Aker, slik som visse andre :-D

Det er så lett å ta på seg skylda selv, i allefall når en har en del kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Babompibom

Sogn bydel finnes da ikke lenger ;-)

Du bor nok i Nordre Aker, slik som visse andre :-D

Denne havna feil ;9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Sogn bydel finnes da ikke lenger ;-)

Du bor nok i Nordre Aker, slik som visse andre :-D

Hei!

:) ja, det var bare så vanskelig å venne seg til nordre aker, det heter jo fortsatt Sogn helsestasjon og mye annet med Sogn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Jeg er nemlig motstykket til aspergere. :-)

I stedet for detalj-fokus er jeg er meta-mester.

Hei!

Jeg skjønner ikke helt hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...